به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، رضازاده سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت استان گفت:۱۸ هزار بازرسی از واحدهای صنفی و تولیدی آذربایجان شرقی صورت گرفته است.
او افزود : همزمان با گران شدن قیمت بنزین از ۲۴ آبان امسال تاکنون بازرسیهای مستمری صورت گرفته است و ۲ هزار و ۵۶۷ مورد پرونده تخلف صنفی به ارزش بیش از ۳۷ میلیارد ریال تشکیل و برای رسیدگی به مراجع رسیدگی کننده ارسال شده است.
رضازاده افزود: در این مدت از مجموع ۱۲۴ قلم کالای اساسی مشمول طرح نظارتی در ۹۵ قلم کالا ثبات و یا کاهش قیمت و فقط در ۲۹ قلم کالا افزایش قیمت روی داده است.
سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت استان افزود: میانگین درصد تغییرات قیمتی در ۱۲۴ قلم کالا در ۹ ماه گذشته ۱۴.۶ درصد و در ۵۵ روز گذشته ۲.۲ درصد بوده است.
او مهار تنشهای قیمتی در بازار با رصد روزانه و مستمر آن و عرضه به موقع برخی اقلام حساس را از عمده دلایل کاهش شکایات وارده به سامانه ۱۲۴ اعلام کرد.
رضازاده گفت: میانگین روزانه ۶۸ شکایات تلفنی در هفته اول و دوم پس از گران شدن بنزین به میانگین روزانه ۳۱ شکایت در هفته گذشته رسیده است.
سامانه تلفنی ۱۲۴، اعلام شکایات حضوری، گزارش ناظران افتخاری، اپلیکیشن آپ و سامانه تلفنی ۱۳۵ تعزیرات حکومتی از جمله درگاههای دریافت و رسیدگی به شکایات شهروندان در همه گروههای کالایی و خدماتی است.
انتهای پیام/ک