رییس اداره آموزش، مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی استان سمنان از برگزاری کارگاه آموزشی آیین نامه اجرایی احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور در دامغان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، رییس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از برگزاری کارگاه آموزشی آیین نامه اجرایی بند ب ماده ۲۹ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور وقانون برگزاری مناقصات و روش‌های تنظیم قرارداد در دیماه سالجاری با حضور کارکنان، تعاونی‌های فراگیر و روستایی، تشکل ها، سمن ها، شورا‌های اسلامی، دهیاران و نمایندگان جوامع محلی در محل اداره منابع طبیعی وآبخیزداری این شهرستان خبر داد.

او افزود: قوانین و مقررات مربوط به آیین نامه مذکور، واگذاری طرح‌ها و پروژه‌های منابع طبیعی نظیر آبخیزداری، بذرکاری، نهالکاری، کپه کاری، بذرپاشی، حفاظت، نگهداری وغیره را به تشکل‌ها و تعاونی‌ها که در عنوان و یا ماده ۳ فعالیت آن‌ها به اقدامات منابع طبیعی اشاره شده است را نقطه عطف این ماده‌ی قانونی دانست.

رهایی با اشاره به تعیین صلاحیت ۱۴ تعاونی در سطح استان و صدور مجوز فعالیت برای ۱۳ تشکل که تعداد ۷ تشکل موفق به دریافت گواهینامه صلاحیت از کارگروه مرتبط و واگذاری ۱۶ مورد پروژه‌های مرتبط در شهرستان‌های استان به تشکل‌ها و تعاونی‌ها جمعا به مبلغ یازده میلیارد ریال، اعلام و راهنمایی‌های لازم جهت تشکیل و ثبت تعاونی‌ها و تشکل‌ها را برای حاضرین تشریح نمود.

رئیس آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان عنوان نمود: چنانچه تعاونی و یا تشکلی موفق به اخذ صلاحیت با پایه یک گردد، در صورت حسن انجام کار می‌تواند تا ۳ برابر مبلغ معاملات متوسط از طریق مناقصه پروژه دریافت نماید.

او بیان کرد: تاکنون با مشارکت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تعاون روستایی استان تعداد ۵۳ تعاونی مرتبط با موضوع در سطح استان شناسایی شده که جهت انجام مراحل و فرآیند کار لازم است مدیران عامل و یا یکی از اعضای هیئت مدیره به نمایندگی آن تعاونی به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های تابعه به صورت حضوری مراجعه نماید.

بر اساس این گزارش، کارگاه مذکور بصورت پرسش و پاسخ در مدت ۹۰ دقیقه ادامه یافت و رییس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان پاسخگوی سوالات و ابهامات حاضرین در راستای کارگاه آموزشی مذکور بود.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.