معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا گفت:با توجه به ظرفیتی که در خانم ها در زمینه نقش تربیتی وجود دارد در زمینه فرهنگ یار ترافیک نیز می توانند بانوان کشور کمک کننده باشند. 

10 میلیون همیار پلیس در کشور فعالیت دارندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا با بیان اینکه سالانه ۷ درصد تولید ناخالص ملی در تصادفات از بین می‌رود، افزود: ۷۰ درصد تصادفات جاده‌ای به خاطر خطاهای انسانی به وقوع می‌پیوندد.

سرهنگ جهانی تعداد بانوان ایرانی دارای گواهینامه را ۷ میلیون نفر اعلام کرد و گفت: ۹.۵ درصد بانوان در تصادفات مقصر هستند.

او در ادامه با اشاره به تصادفات با عابر پیاده گفت: سال گذشته ۸۳ عابر پیاده در استان البرز جان خود را از دست داده اند این آمار در سال جاری به ۴۷ کشته رسیده است.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا  با اشاره به آمار ده میلیون نفری همیاران پلیس در کشور گفت: با توجه به ظرفیتی که در خانم ها در زمینه نقش تربیتی وجود دارد در زمینه فرهنگ یار ترافیک نیز می توانند بانوان کشور  کمک کننده باشند. 

جهانی در ادامه افزود: یکی از مشکلات در بحث ترافیک، کشته های بعد از تصادفات است و  حدود ۵۲ درصد افراد سر صحنه تصادف و حدود ۶ درصد از مجروحین در بین مسیر و حدود ۴۲ درصد در بیمارستان فوت می کنند که لازم است با تقویت بهداشت، اورژانس و تجهیزات بیمارستان ها این آمار کاهش یابد.

او  با اشاره به افزایش ۱۵۲ درصدی تعداد خودروها در فاصله زمانی سال ۸۵ تا ۹۷ در ایران و نیز افزایش ۱۲۰ درصدی موتور سیکلت گفت: با این حال ۳۷ درصد کاهش در تعداد کشته های تصادفات داشته ایم که این موضوع افتخاری برای نهادهای پیگیر است که در این زمینه نقش داشته اند.

جهانی با بیان اینکه هر نیم ساعت یک نفر در کشور و روزانه بین ۴۵ تا ۵۵ نفر در روز بر اثر تصادفات جان خود را از دست می دهند و نزدیک به یک هزار نفر در این تصادفات مجروح می شوند  افزود:از این تعداد، حدود ۱۰ درصد از این مجروحین  ویلچرنشین می شوند، ۱۰ تا ۱۲ درصد از کشته های تصادفات را کودکان تشکیل می دهند که مقصر و مسبب نیستند.

معاون ترافیک و حمل و نقل شهرداری کرج  نیز دراین همایش گفت: آموزش به بانوان حامیان فرهنگ و سلامت می تواند در موضوع ترافیک بسیار اثرگذار باشد و کاهش تصادف های جاده ای را به همراه داشته باشد.

احمدی نژاد افزود: نیمی از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می دهند اما اعتقاد دارم این قشر به بیش از نیمی از جمعیتِ جامعه تاثیربگذارند.

او گفت: با تاثیرگذاری بانوان در خانواده و جامعه امیدوار هستیم با فراگیری آموزش، درصد تلفات ناشی از تصادف ها کاهش یابد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.