کارشناس آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از فعالیت ۴ هزار و ۶۲۸ همیار طبیعت در استان زنجان خبرداد.

۴ هزار و ۶۲۸ همیار طبیعت در استان زنجان فعالیت می‌کنندبه گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ جوادی کارشناس آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینکه ۴ هزار و ۶۲۸ همیار طبیعت در استان زنجان فعالیت می‌کنندگفت: دراین طرح اعضا در سه سطح همیاران دانش آموزی، مروج و محافظ ساماندهی شده اند. 

جوادی با اشاره به اینکه  تعداد همیاران مروج و محافظ  بیش از ۲ هزار نفر است افزود: ۲ هزار و ۵۳۰ دانش آموز در ۳۰ مدرسه استان زنجان در خصوص آلاینده‌های زیست محیطی، پسماند، پساب و مخاطرات زیست محیطی و منابع طبیعی آموزش می‌بینند.
 
کارشناس منابع طبیعی همکاری در اجرای طرح‌های احیا مرتع، جلب همکاری ساکنان محل زندگی و سازماندهی افراد داوطلب برای حفاظت و احیا جنگل‌ها و مراتع، همکاری با نیرو‌های منابع طبیعی استان در امرپیشگیری از ورود دام مازاد، چرای بی رویه کنترل، قرق و کنترل مراتع و رعایت زمان ورود و خروج دام به مراتع در فصل چرا، همکاری با یگان حفاظت اداره کل برای گزارش هر گونه تخریب و تعرض سودجویان به اراضی ملی جزو وظایف همیاران طبیعت اعلام کرد.

جوادی گفت: محافظان طبیعت با دریافت کارت حقوقی به آسیب زنندگان محیط زیست اخطاریه داده و به محاکم قضایی اعلام جرم می‌کنند.
 
 
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.