در 9 ماهه اول امسال، میزان مرگ و میر بر اثر تصادفات راه‌های برون شهری، درون شهری و روستایی استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۳.۷ درصد کاهش یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی کردستان، از ابتدای امسال تا اول دی بر اثر حوادث رانندگی در راه‌های برون شهری، درون شهری و روستایی استان کردستان ۲۷۸ نفر جان خود را از دست دادند که نسبت به ۳۲۲ نفر فوت شدگان مدت مشابه سال قبل، کاهش ۱۳.۷ درصدی دارد.

در این مدت از ۲۷۸ نفر فوت شدگان ۲۱۶ نفر در جاده‌های برون شهری، ۳۶ نفر درون شهری و ۲۶ نفر در جاده‌های روستایی بر اثر تصادف جان باختند که ۲۱۵ نفر آن‌ها مرد و ۶۳ نفر زن بودند این در حالی است که از ۳۲۲ نفر فوت شدگان مدت مشابه سال قبل ۲۶۰ نفر مرد و ۶۲ نفر دیگر زن بودند.

طول شبکه راه‌های استان هفت هزار و ۸۳۴ کیلومتر است که این میزان شامل ۶ هزار کیلومتر راه روستایی، ٢٢٦ کیلومتر بزرگراه، ٣٠٨ کیلومتر راه اصلی و یک هزار و ٣٠٠ کیلومتر راه فرعی است.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می‌شود. جاده‌های بین شهری این استان دارای ۳۸ گردنه برفگیر و جاده‌های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر بوده که این گردنه‌ها هنگام بارش باران عمدتا شاهد لغزندگی است.

انتهای پیام/م

برچسب ها: پزشکی قانونی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.