رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: بسته‌های جدید سرمایه‌گذاری در این استان بزودی ارایه می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی شهریارپور رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بسته‌های جدید سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف این استان طی دو ماه آینده تدوین و ارایه می شود.

او اضافه کرد: مسئولان ارشد چهارمحال و بختیاری، هموار کردن مسیر برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در این استان را جزو برنامه‌های اصلی خود قرار داده‌اند.

شهریارپور افزود: برای تهیه و ارایه بسته‌های سرمایه‌گذاری به گونه‌ای عمل می‌شود که هر بسته تا ۶ ماه آینده بدون هیچ مشکلی در اختیار سرمایه‌گذار قرار گیرد.

او یادآور شد: مسایل توجیهی، اقتصادی، اشتغال‌زایی و جوانب فنی طرح‌ها و بسته‌های سرمایه‌گذاری مورد بررسی کارشناسی قرار خواهد گرفت.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: امروزه باید راهکار‌ها و روش‌های رشد و افزایش سرمایه‌گذاری در استان باید به‌عنوان یکی از نیاز‌های اساسی این استان مورد توجه جدی مسوولان و تصمیم‌گیران باشد.

او گفت: تمامی بسته‌ها و سطح‌های سرمایه‌گذاری باید بدون هیچ‌گونه مشکلی به صورت کامل و آماده به شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری در سطح بین‌المللی و ملی ارایه شود.

شهریارپور همچنین به لزوم هدایت بخشی از سرمایه‌گذاری‌ها در مناطق روستایی چهارمحال و بختیاری اشاره و تاکید کرد: هم‌اینک ۳۶ درصد جمعیت این استان را جامعه روستایی تشکیل می‌دهد.

او افزود: به همین لحاظ می‌توان با افزایش سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی در مناطق روستایی نسبت به جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه به شهر‌ها و بازگشت معکوس از شهر‌ها به روستا‌ها اقدام کرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در سال‌جاری ۴ هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال تسهیلات از اعتبارات ملی برای اشتغال روستاییان و عشایری استان اختصاص یافت.

او یادآور شد: از این میزان تا پایان آذر امسال ۴ هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال برابر ۷۶ درصد به چهارمحال و بختیاری ابلاغ شده است.

شهریارپور اظهار داشت: از مجموع ۴ هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی ابلاغی به چهارمحال و بختیاری تاکنون ۷۹۰ میلیارد ریال عقدقرارداد شده است.

او گفت: دستگاه‌های اجرایی مرتبط با اشتغال روستایی عشایری و بانک‌های عامل باید برای جذب سریع‌تر این اعتبارات بکوشند.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.