وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: موضوع مسئولیت اجتماعی تنها مربوط به اشخاص حقوقی نیست بلکه به اشخاص حقیقی نیز مروبط می‌شود و این ریشه قدیمی در فرهنگ ما دارد.

بنهادینه شدن مسئولیت اجتماعی در بنگاه‌های اقتصادیه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شریعتمداری وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در مراسم سومین جایزه مسئولیت اجتماعی و توسعه پایدار بنگاه‌های اقتصادی اظهار کرد: موضوع مسئولیت اجتماعی تنها مربوط به اشخاص حقوقی نیست بلکه به اشخاص حقیقی نیز مروبط می‌شود و این ریشه قدیمی در فرهنگ ما دارد.

شریعتمداری بیان کرد: در همه شرکت‌ها و بنگاه‌ها به مسئولیت اجتماعی توجه جدی می‌شود و جامعه امروز نیز نیامند این است که به آن بپردازد و سودآور کردن بنگاه‌ها یک مسئولیت اجتماعی در مقابل سهام داران است.

وی گفت: برای پایداری سرمایه گذاری در توسعه و نوسازی، مسئولیت اجتماعی یک امر مهم و ضروری است چراکه یکی از مهم‌ترین اقدامات مسئولیت اجتماعی پایداری است.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی افزود: برگشت مناسب سرمایه‌ی، سرمایه گذاران نیز یکی دیگر از مسئولیت‌های اجتماعی است و مسئولیت قانونی اجتماعی یکی از تعهدات مهم بنگاه‌های اقتصادی است.

شریعتمداری ادامه داد: اگر می‌خواهیم از نیروی کار بالاترین بهره را ببریم باید مسئولیت پذیری اجتماعی را در افراد بالا ببریم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: توجه به حقوق زیست محیطی جامعه یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید در حوزه کار و اداره بنگاه اقتصادی به آن توجه شود همچنین پرداخت مالیات یک اقدام اقتصادی است که علاوه بر آن اقدام اجتماعی و مشارکت اجتماعی نیز محسوب می‌شود.

وی افزود: ایفای مسئولیت اخلاقی از مسائل مهم در اداره بنگاه اقتصادی است که باید به آن توجه داشته باشیم همچنین مشارکت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی می‌تواند در حوزه اقتصاد کمک کند.

  وزیر کار بیان کرد: بنگاه‌ها می توانند ابتکارات و نوآوری‌های خلاقانه جوانان را بخرند، با فقر عمومی مبارزه کنند و با استفاده از امکانات مختلف شرایط خوبی برای معلولان فراهم کنند.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: می‌توانیم بنگاهی داشته باشیم که مسئولیت اجتماعی را بپذیرد و در اجرای تمام فعالیت‌های خود آینده نگر باشد به امید آن روز مسئولیت‌های اجتماعی در بنگاه‌های اقتصادی نهادینه شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار