بیش از ۵ هزار و ۴۵۰ کیلومتر از راه‌های خراسان جنوبی در شبانه روز گذشته برفروبی شد.

برفروبی بیش از ۵ هزار کیلومتر از محور‌های خراسان جنوبیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  شهامت مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: برای باز نگاه داشتن محور‌ها تاکنون ۷۸ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری و ۱۶۰ نیروی راهداری با استفاده از حدود ۲ هزار و ۵۱۶ تن شن و نمک برای برف‌روبی مکرر ۵ هزار و ۴۵۰ کیلومتر راه‌های استان اقدام کرده اند.

او افزود: در سه روز اخیر نیرو‌های راهداری به ۹۲ دستگاه خودرو گرفتار در برف و یخبندان جاده‌های استان امداد رسانی کرده اند و به ۷۰ مسافر و سرنشین گرفتار نیز اسکان داده شده است.

شهامت بیان کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده برف‌روبی در راه‌های فرعی و روستایی استان توسط تیم‌های راهداری از صبح دیروز با کمک دهیاران در شهرستان‌های مختلف انجام می‌شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان عنوان کرد: با توجه به اینکه اولویت اول بازگشایی راه‌های اصلی و سپس فرعی و روستایی است، تاکنون ۱۹۸ محور روستایی بازگشایی و تمام راهداران در غالب اکیپ‌های عملیاتی به صورت شبانه روزی در حال انجام عملیات برفروبی برای بازگشایی محور‌های روستایی مسدود است.

او اظهار کرد: شماره تلفن گویای ۱۴۱، سایت مرکز مدیریت راه‌های کشور، اپلیکیشن مربوطه به صورت ۲۴ ساعت پاسخگوی هموطنان برای اطلاع‌رسانی از وضعیت جاده‌های استان است و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ نیز برای ارتباط مستقیم با مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان برای رسیدگی به شکایات، انتقادات و پیشنهادات شهروندان فعال است.

شهامت همچنین به رانندگان گفت: با توجه برودت هوا، برنامه سفر خود را متناسب با شرایط جوی تنظیم کنند و ضمن همکاری با پلیس راه و تیم‌های راهداری، تجهیزات مورد نیاز از جمله زنجیر چرخ، چراغ چشمک زن، جعبه کمک‌های اولیه و کپسول اطفای حریق را همراه داشته باشند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.