مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت : یک هزار و ۷۷۰ واحد مشکونی غیرمجاز در استان در حریم رودخانه‌ها احداث شده‌اند و در خطر سیل قرار دارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،جلیل بالایی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت : باتوجه به وجود حدود یک هزار و ۷۷۰ واحد غیرمجاز در بستر و حریم رودخانه‌های استان، پرونده کلیه واحد‌های متخلف، فاقد پروانه و غیرمجاز توسط شهرداری‌ها و بنیاد مسکن به منظور تصمیم گیری به کمیسیون‌های ماده ۹۹ و ۱۰۰ ارسال می‌شود تا در یک پروسه روان و سریع شاهد صدور احکام قانونی در رفع تخلفات آن‌ها باشیم.

او گفت : علاوه بر پیگیری پرونده‌های ساخت و ساز غیرمجاز امور آب بعنوان متولی و حافظ بستر و حریم رودخانه‌ها به مرور اقدامات حقوقی و قانونی را در رفع تصرف بعمل می‌آورد.

مدیرکل مدیریت بحران کرمانشاه گفت: براساس قانون باید با جدیت بیشتری از این حریم‌های رودخانه‌ها محافظت شود؛ البته همکاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در برخورد با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز موثر است و موظفند در صورت درخواست از امور آب استعلام بگیرند.

بالایی افزود: بسته موثری در حوزه پیش آگاهی، پیشگیری و کاهش آسیب‌های ناشی از بلایای طبیعی به ویژه سیل در حال اجرا است.

او افزود: هفت ایستگاه آب سنجی بر روی رودخانه‌های اصلی استان در حال نصب می‌باشد. در آینده تعداد آن‌ها به ۵۴ ایستگاه خواهد رسید که نقش بسیار مهمی در گزارش میزان دبی آب‌های ورودی و خروجی استان برای مدیربت سیلاب دارد.

مدیرکل مدیریت بحران از افتتاح و پیشرفت سه تصفیه خانه آب شرب خبر داد و گفت: در سیلاب‌های اخیر با گل آلودشدن آب شرب در شهر‌های هرسین، کرند و ریجاب مواجه بودیم. خوشبختانه تصفیه خانه هرسین افتتاح و تصفیه خانه‌های کرند و ریجاب با ۷۰ درصد پیشرفت تا پایان سال به بهره برداری می‌رسند.

بالایی افزود: باوجود محدودیت‌های مالی در سالجاری ۶۵ کیلومتر از ۳۲ رودخانه در نقاط آسیب زا لایروبی شده‌اند.

او از تکمیل واحد‌های تعمیری و بازسازی واحد‌های تخریبی خبر داد و گفت: یک هزار و ۱۰۳ واحد تعمیری آسیب دیده ناشی از سیل امسال، بازسازی و از ۲ هزار و ۱۸۵ واحد احداثی ۶۰۲ واحد به بهره برداری و یک هزار و ۱۳۰ واحد در مرحله سقف هستند، که امیدوارم تا پایان سال به اتمام برسد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: در سالجاری ۳۱ نقطه که سابقه آبگرفتگی معابر داشتیم توسط شهرداری‌ها اصلاح شد که ۱۳ مورد آن در شهر کرمانشاه بوده است.

بالایی از اجرای ۱۵۸ طرح با ۱۷۸ میلیارد تومان در زیرساخت‌های مربوط به سیل خبر داد و گفت: با توجه به ضرورت بازسازی زیر ساخت‌های ناشی از سیل، ۱۷۸ میلیارد تومان اعتبار برای ۱۵۸ پروژه تامین، ابلاغ و مبادله موافقت نامه و در دست اجرا می‌باشد که نقش مهمی در تقویت زیر ساخت‌ها برای کاهش خطر پذیری به ویژه در سیل خواهند داشت.

او از نصب ۳۲ دستگاه شتاب نگار در نقاط مختلف استان خبر داد و گفت: این شتاب نگار‌ها توسط وزارت راه و شهرسازی تهیه و در حال نصب می‌باشند که نقش مهمی در پیش آگاهی و تحلیل بعدی زلزله و حتی آمادگی برای کاهش خطر زلزله خواهند داشت.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.