ستاری گفت: ۱۱۰ سال فروش نفت در کشور به ما یاد داده که همه چیز خریدنی است در حالی که تکنولوژی و فناوری خریدنی نیست.

اقتصاد ما بر پایه نفت و واردات بنا شده است/ با پول نمی‌توان صنعت به دست آورد به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور در مراسم دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران اظهار کرد: زیرساختهای تفکری در دو موضوع کارخانه و صنعت با هم متفاوت است، کارخانه‌ها خطوط تولید خود را از خارج از کشور وارد می‌کنند اما صنعت گران نگاه علمی، فناورانه و دانش بنیان دارند. مجموعه دولت ‌وظیفه تامین زیرساخت‌های داخلی سازی را دارد و فعالیت‌های علمی بر عهده بخش خصوصی است.

او گفت: دانشگا‌ها بستر توسعه شرکت های دانش بنیان هستند وباید به سمت تجاری سازی دستاوردهای علمی حرکت کنند؛ ۱۱۰ سال فروش نفت در کشور به ما یاد داده که همه چیز خریدنی است در حالی که تکنولوژی و فناوری خریدنی نیست، با پول می توان کارخانه خرید اما نمی‌توان صاحب صنعت، تکنولوژی و فناوری شد.

 بیشتر بخوانید: تجارت ایران و قطر چقدر پر بارتر خواهد شد؟ / نقل و انتقال پول، اصلی ترین دغدغه تجار ایران و قطر


او اتکا به پول نفت را  سرکوب کارآفرینی و فرهنگ کارآفرینی دانست و گفت: باید به سمت فناوری، تکنولوژی و نگاه دانش بنیان برویم و در یک جبهه کنار هم بجنگیم. ساختارهای وارداتی قدرتمندی در کشور وجود دارد اما باید از فرصت تحریم استفاده کنیم تا این ساختار بازسازی بشود.

ستاری گفت: ساختارهای فکری و باورهایی وجود دارد که باید اصلاح شود، موضوع کالای ایرانی و حمایت از تولید داخل باید ارتقا پیدا کرده و از این فرهنگ حمایت شود. خوشبختانه امروز صنعت فولاد ما به سمت تولید داخل و خودکفایی رفته است و طراحی‌‌‌ها و تولیدات قابل توجه است.ما بیش از ۱۵۰ خدمت به شرکتهای دانش بنیان ارائه می دهیم و حاضر به همکاری مالی در پروژه‌های دانش بنیان، علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی در حوزه فولاد  هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
باید کارخانه ها را مجبور کرد خط تولید خود را از داخل کشور تهیه کنند،آنهم با مشوق های گوناگون!
آخرین اخبار