با توجه به کاهش شدید دمای هوای استان از امروز تا پایان هفته، کشاورزان، دامداران، عشایر، مرغداران و گلخانه‌داران نسبت به گرمایش مستحدثات اقدام کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، میرجلیلی مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت:  در بخش کشاورزی بیشتر نگرانی‌ها به علت کاهش شدید دما است.

او  افزود: با توجه به فعالیت سامانه بارشی در استان از عصر جمعه گذشته تاکنون ۱۱۵ نفر در این مدت امدادرسانی شدند و پنج نفر از مرگ حتمی نجات یافتند.

میرجلیلی گفت: در این مدت ۱۷۰ نفر در مدارس، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه اسکان داده شدند.

مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه در حوالی ماهیرود سربیشه ۷۰ میلی‌متر بارندگی و در بیهود قاینات ۵۳ سانتی‌متر برف گزارش شده است، افزود: با توجه به افزایش ۲ برابری میانگین بارشی در این مدت با تدابیر پیشگیرانه‌ای که صورت گرفت کمترین خسارات را داشتیم.

او  با اشاره به اینکه امدادرسانی‌ها بیشتر جاده‌ای و بر اثر بارش برف بوده است، اظهار داشت: ۱۰ راس گوسفند در نهبندان هم به علت ریزش آوار تلف شدند.

مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی  تاکید کرد: با توجه به کاهش شدید دمای هوا از امروز تا آخر هفته جاری مردم در مصرف حامل‌های انرژی صرفه‌جویی کنند و از آنجا که در ساعات آینده یخ‌زدگی جاده‌ها دور از انتظار نیست لذا مردم قبل از سفر از مسیر اطلاع کافی پیدا کنند.

او افزود: رانندگان حتما تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند و از طرفی قبل از حرکت طریقه استفاده از این تجهیزات را فرا بگیرند.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی هم روز گذشته اعلام کرد: دمای هوا از یکشنبه شب تا پایان روز چهارشنبه در برخی مناطق به ۱۸ درجه سانتیگراد زیر صفر خواهد رسید.

 خندان رو افزود: بیشتر مناطق استان تا پایان هفته جاری دمای زیر صفر را تجربه خواهند کرد.

او با هشدار درباره سرما و یخبندان، بر لزوم به کارگیری تمهیدات و اقدامات لازم برای پیشگیری از مشکلات و خسارات احتمالی تاکید کرد.

سامانه بارشی به صورت باران و برف از روز (جمعه) در خراسان جنوبی فعال شد و هنوز بارش برف در برخی گردنه‌ها و نقاط مستعد استان ادامه دارد و ۱۴۵ تیم امدادی و عملیاتی نیز در این مدت آماده باش بودند.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.