مدیر عامل یک شرکت بزرگ کانادایی با انتقاد شدید از رئیس‌جمهور آمریکا، تنش‌زایی واشنگتن در خاورمیانه را عامل اصلی مرگ مسافران هواپیمای مسافربری اوکراین دانست.

ترامپ مقصر اصلی مرگ مسافران هواپیمای اوکراین استبه گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، مدیر عامل یک شرکت کانادایی روز یکشنبه آمریکا را مقصر اصلی مرگ مسافران هواپیمای مسافربری ۷۳۷ اوکراین دانست.

میشائیل مک کین در چند پیام توئیتری آمریکا را عامل بی ثباتی در منطقه و افزایش تنش‌ها با تهران اعلام کرد و گفت بسیار از دست دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور برای مرگ چندین تن از اتباع کانادا از جمله خانواده یکی از کارکنان خود، عصبانی است.

او در توئیتر خود نوشت: من میشائیل مک کین، مدیر عامل شرکت بسته بندی «می پل» هستم و این‌ها عکس العملی شخصی هستند. من بسیار عصبانی هستم و گذر زمان از عصبانیت من نمی‌کاهد.

مدیر عامل می پل در ادامه نوشت: یک خودشیفته در واشنگتن دستاورد‌های دنیا را از هم فرو می‌پاشد و منطقه را بی ثبات می‌کند. (حضور) آمریکا اکنون در هر جایی از جمله عراق ناپذیرفته است. تنش‌ها تا حد زیادی افزایش یافته است.

مک کین در توئیت دیگری نوشت: خسارت برابر این رفتار غیرمسئولانه، خطرناک چیست؟ ۶۳ کانادایی از جمله خانواده یکی از همکاران من (همسر و پسر ۱۱ ساله اش) جان خود را از دست دادند. ما سوگواریم و من عصبانی هستم.

توئیت‌های مک کین در انتقاد از اقدامات اخیر دونالد ترامپ در قبال ایران به ویژه ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران در حمله تروریستی پهپادی منتشر شد. دموکرات‌های کنگره آمریکا نیز ترامپ را برای تحرکات غیرضروری علیه ایران بدون مجوز قانونگذاران این کشور مورد انتقاد قرار دادند. ترامپ و دیگر مقامات کاخ سفید در توجیه اقدام تروریستی خود علیه فرمانده سپاه قدس ایران، مدعی هستند سردار سلیمانی در تدارک حمله به مواضع این کشور در خاورمیانه بوده است؛ ادعای بی اساسی که حتی از سوی مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا نیز رد شد.

سیزدهم دی ماه آمریکا در در حمله‌ای متجاوزانه سردار قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس، نائب رئیس الحشد الشعبی و جمعی از همراهانشان را در مسیر فرودگاه بغداد ترور کرد. دولت آمریکا به دستور مستقیم دونالد ترامپ در اقدامی تروریستی خودروی حامل سردار سلیمانی و همراهانش را هدف حمله قرار داد و به شهادت رساند؛ اقدامی که با انتقادات بین المللی روبرو شد و موجی از خشم و انزجار در ایران را به دنبال داشت.

در پی سقوط هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی اوکراین، ستاد کل نیرو‌های مسلح دیروز با پذیرش مسئولیت این حادثه دلخراش، اعلام کرد که این رویداد بر اثر خطای انسانی روی داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۳ دی ۱۳۹۸
دقیقا همین طور است که میفرمایند مقصر اصلی دولت امریکا و شخص ترامپ است
مقصر بعدی سازمان هواپیمایی کشورمان است که آسمان کشور را ازهرگونه پرواز غیرنظامی پاک نکرد

درضمن هواپیمای مسافربری بویینگ هم که ساخت ما نیست تا بدانیم برای مواقع اضطراری جنگی چه پیش بینی هایی انجام داده اند تا بتوانند تنظیمات فرکانسی یا حتی کنترلی آن را تغییر بدهند و در دست بگیرند ... الله اعلم
آخرین اخبار