بارش برف با وجود منظره‌های زیبایی که ایجاد می‌کند و بودنش نعمت محسوب می‌شود، اما ممکن است شما را با دردسر‌هایی مواجه کند. خیلی مهم است که با رعایت یک سری نکات مهم از آسیب رسیدن به خودتان، اعضای خانواده‌تان، خانه، خودرو و اموال‌تان جلوگیری کنید.

ایمنی در روز‌های برفیبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، شاید این سال‌ها کم پیش آمده باشد که برف خیلی سنگینی بیاید که نیاز به پارو کردن آن از روی پشت بام‌ها باشد. به علاوه دیگر پوشش پشت بام هم معمولا ایزوگام است و این نیاز به پارو کردن را کم می‌کند، اما به هر دلیلی اگر اقدام به پارو کردن برف می‌کنید باید نکاتی را در نظر بگیرید.
 
مهم است اگر پشت‌بام ایزوگام است، از پارویی استفاده کنید که به ایزوگام آسیب وارد نکند. همچنین موقع پرتاب کردن برف دقت کنید روی سیم‌های برق فرود نیاید و مشکلی ایجاد نکند.اگر لازم است برف را توی کوچه بریزید، مواظب باشید بر سر عابران نریزد و پیاده‌رو‌ها را مسدود نکند.


به دودکش‌ها سر بزنید

 
نصب کلاهک استاندارد اچ شکل برای دودکش وسایل گرمایشی هم در حفظ سلامت جان ساکنان منزل، نکته مهمی است. نصب نکردن کلاهک استاندارد می‌تواند در روز‌های برفی و حتی روز‌هایی که وزش باد شدید است، مشکلاتی برای انسداد یا بسته شدن راه دودکش به وجود آورد. در ضمن هنگام پارو کشیدن پشت بام مهم است مواظب باشیم آسیبی به بدنه دودکش وارد نشود.
 

رانندگی در روز‌های سرد و برفی

در صورتی که از خودروی دارای جعبه دنده‌دستی استفاده می‌کنید با دنده سنگین رانندگی کنید تا چسبندگی بیشتری داشته باشید. فاصله خود با خودروی جلویی را حفظ کنید تا در صورت لغزیدن خودروی شما یا بروز حادثه برای خودروی جلویی زمان کافی برای عکس‌العمل مناسب داشته باشید.
 
معمولاً توصیه می‌شود در چنین شرایطی حدود سه خودرو با خودروی جلویی فاصله داشته باشید. از انجام هر عمل ناگهانی هنگام رانندگی در برف خودداری کنید. از ترمز‌های ناگهانی به شدت پرهیز کنید و در عوض به آرامی روی پدال ترمز ضربه بزنید. ترمز ناگهانی روی زمین لغزنده و برفی نتیجه‌ای غیر از قفل شدن چرخ‌ها و از دست رفتن کنترل ندارد. نگاه خود را کاملا به جاده نگه دارید تا در صورت یخ‌زدگی قسمت‌هایی از جاده مانند پل‌ها بتوانید عکس‌العمل مناسبی نشان دهید.
 
در لحظه‌ای که خودرو شروع به لیز خوردن می‌کند، به هر جهتی که عقب خودرو در حال لیز خوردن است، فرمان را به همان سمت بچرخانید. با این کار کنترل خودرو را مجدد به دست می‌آورید و از بدتر شدن اوضاع جلوگیری می‌کنید. سعی نکنید با لیز خوردن مبارزه کنید، زیرا که این کار فقط باعث از دست رفتن کنترل و طولانی‌تر شدن مسیر لغزش می‌شود.

 
منبع: خراسان
انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.