سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: ماموريتي كه متناسب با اين چشم انداز در حوزه پيشگيري و كاهش خطر پذيري مدنظر است باعث كاهش قابل توجه خسارات ناشي از سوانح مي‌شود.

لزوم تدوین سند مدیریت کاهش خطرپذیری بلایا درالبرزبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، محمدرضا فلاح نژاد، سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری البرز در جمع خبرنگاران با اشاره به تغییر شرایط اقلیمی در فصل زمستان و بهار  و لزوم تدوین سند مدیریت کاهش خطرپذیری بلایا در البرز گفت: طبق نظر کارشناسان مناطقی همچون دراز رود، خیابان ساسانی حصارک، نهردلمبر  که خطر وقوع سیل  در آن ها وجود دارد با تدوین این سند  شناسایی و برنامه پیشگیرانه برای آن ها  پیش‌بینی شود.

فلاح‌نژاد در ادامه  افزود: باتوجه به اینکه سیلاب‌ها جذب آسفالت نمی‌شوند انتظار می‌رود شهرداری برای مقابله با بحران در این زمینه نیز اقدامی مانند طرح جامع ساماندهی آب‌های سطحی، حفر چاه‌های جاذب، هدایت آب‌های سطحی به فضاهای سبز وخاکی  را داشته باشد.

پلاسکویابی در البرز

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به احتمال ریزش آوار ساختمان‌های مسکونی در مسیر گسل زلزله استان البرز و یا حریق وآوار اماکن تجاری غیرایمن در مواقع بحرانی گفت: ساختمان‌های فرسوده و غیر ایمن استان البرز تحت عنوان "پلاسکویابی" باید مدنظر قرار گیرد و مشکلات احتمالی آن توسط شهرداران به عنوان دبیران ستادهای بازافرینی و روسای ستاد مدیریت بحران شهرهای مربوطه مرتفع شود.

فلاح نژاد در ادامه افزود: یکی دیگر از بحران‌هایی که ممکن است سر راه ما قرار گیرد "فرونشست" زمین درداخل شهرهاست . در این رابطه باید با همکاری شهرداران و آب‌منطقه‌ای تلاش شود تا در کمترین زمان سیلاب‌ها درداخل شهرها جذب شود.

برای مقابله با آلودگی‌ هوا چه‌کنیم؟

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: در رابطه با وارونگی هوا و آلودگی استان، شهرداران باید در نظر داشته باشند اقداماتی همچون پایش تصویری در شناسایی خودروهای فاقدمعاینه فنی، فراگیرنمودن حمل ونقل عمومی، ممانعت از وروود کامیون‌ها به داخل شهرها، جلوگیری از سوزاندن برگ، و طبق بند بیست  ماده پنجاه و پنج،  مشاغل مزاحم شهری را به خارج از شهر منتقل کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.