معاون بازاریابی و تنظیم بازار سازمان چای کشور از تولید برند‌های استاندارد چای ایرانی با رعایت شاخص‌های شیمیایی و حسی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، گودرز خردادپور، معاون بازاریابی و تنظیم بازار سازمان چای کشور گفت: چای خشک استاندارد باید حداقل شاخص‌های شیمیایی نظیر میزان عصاره آبی، فیبر، خاکستر، حد مجاز فلزات سنگین و شاخص‌های حسی یا ارگانولپتیکی نظیر رویت، عطر، طعم و رنگ را داشته باشد و تولید کنندگان نیز ملزم به رعایت آن هستند.

او، با بیان اینکه استاندارد چای خشک در کشور از سال ۹۲ اجباری شد، افزود: سازمان چای با همکاری سازمان ملی استاندارد و معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت و درمان بستر مناسبی برای استاندارد سازی چای تولیدی کارخانه‌های چایسازی شمال فراهم کرد و مدیران کارخانه‌ها نیز از این موضوع استقبال کردند و بسیار تلاش کردند تا کالای خود را استاندارد سازی کنند.

معاون بازاریابی و تنظیم بازار سازمان چای کشور گفت: تاکنون حدود ۶۰ کارخانه چایسازی پروانه ساخت و تولید چای خشک بر اساس حداقل شاخص‌های استاندارد را دریافت کردند.

گودرز خردادپور با بیان اینکه ۱۸۵ کارخانه چای سازی در گیلان و مازندران فعال است، افزود: چای سیاه خشک استاندارد با شماره ۶۲۳ و چای خشک سبز استاندارد با شماره ۱۰ هزار و ۷۶۸ به ثبت رسید.

او با اشاره به اینکه بسته بندی چای علاوه بر رعایت استاندارد‌های تعیین شده باید جذابیت داشته باشد، تصریح کرد: شکل بسته بندی برای جلب مشتری و ثبات کمی و کیفی محصول داخل آن بسیار مهم است، به طوری که هر بار مشتری به آن بسته بندی و برند مراجعه کند همان انتظاری را داشته باشد که در نخستین بار استفاده تجربه کرده است.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.