هزار و ۸۳۰ نفر از مددجویان کمیته امداد اردبیل در کارگاه‌های آموزش فنی و تخصصی مهارت‌های شغلی را فرا گرفتند.

۱۸۳۰ مددجوی اردبیلی از آموزش‌های فنی و تخصصی برخوردار شدندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از کمیته امداد اردبیل، منصور سیفی با اشاره به اینکه هزار و ۸۳۰ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد اردبیل در ۹ ماهه سال‌جاری از آموزش‌های فنی و تخصصی بهره‌مند شدند، افزود: کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های شغلی، بر اساس استعداد، علاقه و نیاز بازار کار برای مددجویان برگزار می‌شود.

او با اعلام اینکه مددجویان اردبیلی پس از فراگیری آموزش‌های لازم به کارآفرینان و صاحبان مشاغل در کارخانه یا کارگاه‌های کوچک صنعتی معرفی می‌شوند، بیان کرد: از طریق کاریابی تلاش داریم برای مددجویان آموزش دیده اشتغال پایدار ایجاد کنیم که این مهم نقش بسزایی در توانمندسازی خانوار تحت حمایت داشته است.

سیفی با بیان اینکه در حوزه اشتغال کمیته امداد استان اردبیل بحث برگزاری دوره‌های آموزشی با جدیت پیگیری می‌شود، افزود: با بهره‌گیری از اساتید مجرب استان اردبیل خدمات قابل توجهی به مددجویان ارائه می‌شود که پس از اخذ گواهی مهارت بتوانند در مسیر خودکفایی قرار گیرند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه ۶۰ درصد از شرکت‌کنندگان در کارگاه‌های آموزشی را زنان سرپرست خانوار و بانوان تحت حمایت این نهاد تشکیل می‌دهند، گفت: ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد است تا آن‌ها بتوانند با تکیه بر توانایی‌های خود به استقلال اقتصادی دست یابند.

او با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان از طریق آموزش‌های فنی و تخصصی امکان پذیر است، افزود: مهارت آموزی مددجویان مسیر خوداتکایی آن‌ها را برای ایجاد شغل مورد نظرشان هموار می‌کند که تلاش داریم با شناسایی فرصت‌های شغلی جدید و نوین فعالیت‌های گسترده‌تری در این زمینه به انجام رسانیم.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.