کمبود مواد مغذی یا دریافت بیش از حد آنها، داروها، قند خون پایین، عدم تعادل هورمونی بدن و  آلرژی از جمله عوامل ایجاد افسردگی درافراد است.

چه بخوریم که از افسردگی درامان باشیم؟فرزانه باقر زاده، رئیس انجمن تغذیه استان البرز  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،گفت :بروز افسردگی در افراد مختلف، متفاوت  و هر فردی با هر سنی و در هر موقعیتی می‌تواند دچار افسردگی شود.

رئیس انجمن تغذیه استان افزود: از جمله عوامل ایجاد افسردگی ، کمبود مواد مغذی یا دریافت بیش از حد آنها، داروها، کافئین، (قهوه)، نیکوتین (سیگار)، قند خون پایین، عدم تعادل هورمونی بدن و  آلرژی است.

او گفت: برای این افراد در وعده صبحانه، مصرف شیر تازه با شیره انگور، شیر تازه با شکر، سمنو، تخم‌مرغ عسلی با نعنا یا دارچین،  زرده تخم‌مرغ با روغن بادام شیرین  و  حریره مغز گندم توصیه می شود.

باقرزاده افزود: افراد مبتلا به افسردگی و اضطراب بهتر است در وعده ناهار و شام، فرنی با آرد برنج، شیر، شکر، هل و گلاب، نخودآب، زرشک‌پلو با مرغ و زعفران و خلال پسته،   آش اسفناج با کدو،  آش ماش با کدو ، کدو با ماهی، کباب گوسفندی و ماهی تازه مصرف کنند.

انتهای پیام/ن

 

برچسب ها: تغذیه سالم ، افسردگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.