فعالیت ۳۱ پژوهش سرای دانش آموزی در مازندران

۳۱ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در مازندران فعالیت می‌کنند که حاصل فعالیت این پژوهش‌سرا‌ها نتایج بسیار درخشان دانش‌آموزان در جشنواره‌ها، مسابقات و المپیاد‌ها است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،نظری معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران از فعالیت ۳۱ پژوهش‌سرای فعال در استان خبر داد و گفت: برخی پژوهش‌سراها، به‌عنوان قطب‌های موضوعی مانند نانو، زیست فناوری، سلول‌های بنیادی و یا کدنویسی فعالیت می‌کنند.

او افزود: به‌عنوان نمونه در حوزه نانو ۵ پژوهش‌سرا، در حوزه زیست‌فناوری ۱۰ پژوهش‌سرا و مدرسه، در حوزه پلاسما یک پژوهش‌سرا با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تجهیز و مشغول فعالیت هستند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران، فعالیت دانش‌آموزان در پژوهش‌سرا‌ها را هم‌راستا با سند تحول بنیادین و با هدف استفاده از موقعیت‌های یادگیری متنوع ارزیابی و گفت: پژوهش‌سرا‌ها تکمیل‌کننده چرخه یادگیری‌های مدرسه محسوب می‌شوند.

او افزود: در سال تحصیلی جاری تاکنون بیش از ۲ هزار و ۷۷۸ نفر در جشنواره‌های علمی و پژوهشی ثبت‌نام کرده‌اند و با توجه به تمدید مهلت ثبت‌نام تا پایان دی‌ماه، انتظار می‌رود این تعداد افزایش یابد.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران گفت: در تعامل با اداره‌کل نوسازی استان دو طرف بر تجهیز و توجه ویژه به پژوهش‌سرا‌ها تاکید کردند همچنین مقرر شد با تشکیل شبکه آزمایشگاه‌های فعال در آموزش و پرورش استان برای فعال‌تر شدن پژوهش‌سرا‌ها و حضور پژوهشگران اقدام گردد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.