بیش از ۱۴ هزار نفر از ساکنان شهر دورتموند برای پروژه خنثی‌سازی بمب‌های عمل نکرده جنگ جهانی دوم مجبور به ترک خانه‌های خود شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در پی احتمال وجود بمب‌های متعلق به جنگ جهانی دوم در شهر دورتموند آلمان، بیش از ۱۴ هزار نفر از ساکنان این شهر تخلیه شدند.

مقامات شهر دورتموند در بیانیه‌ای اعلام کردند چهار منطقه در شهر شناسایی شده‌اند که در معرض خطر انفجار این بمب‌ها قرار دارند. ناهنجاری‌های رخ داده اخیر در پروژه‌های ساختمانی، باعث شده است، کارشناسان نسبت به وجود بمب‌های متعلق به جنگ جهانی دوم شک کنند. حفاری‌های اخیر نشان داده است شهر دورتموند در دوران جنگ جهانی دوم هدف حملات گسترده‌ای بوده است و احتمال دفن شدن بمب‌های عمل نکرده در این شهر بیش از مناطق دیگر است.

تخلیه ۱۴ هزار نفر از ساکنان دورتموند برای خنثی سازی بمب‌های عمل نکرده جنگ جهانی دوم

گفته می‌شود در صورت خارج نشدن بمب‌های عمل نکرده، احتمال وقوع فاجعه وجود دارد. به همین منظور با تخلیه بخش بزرگی از شهر دورتموند که شامل ایستگاه اصلی راه آهن، بیمارستان و موزه مشهور فوتبال است، تلاش‌ها برای یافتن بمب‌های عمل نکرده آغاز شده است.

کارشناسان با مشخص کردن مناطقی از ساکنانی که در فاصله ۵۰۰ متری آن‌ها زندگی می‌کنند خواسته‌اند خانه‌های خود را ترک کنند.

پلیس وظیفه اسکان آن‌ها را که بیش از ۱۴ هزار نفر هستند، بر عهده گرفته است.

پلیس اعلام کرده است در صورت عدم تخلیه محل و انفجار یکی از بمب ها، شاهد تلفات انسانی بالایی خواهند بود.

در سال ۲۰۱۷، نزدیک به ۶۵ هزار شهروند در فرانکفورت آلمان به دلیل شناسایی بمب عمل نکرده، تخلیه شدند که بزرگترین تخلیه شهر در تاریخ آلمان است.

انتهای پیام/

برچسب ها: جنگ جهانی ، آلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار