قیمت نان در نانوایی‌های آزاد پز استان قزوین پس از ۵ سال افزایش یافت.

مجید برزگر معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،گفت: بعد از ۵ سال قیمت نان در نانوایی‌های آزاد پز استان از ۱۴ تا ۴۰ درصد افزایش یافت.

برزگر افزود: قیمت نان قبل از افزایش قیمت بنزین مصوب شده بود، اما باتوجه به شرایط موجود در استان اجرای این مصوبه به تاخیر افتاد.

او اضافه کرد: مصوبه افزایش قیمت از روز چهارشنبه به اتحادیه ابلاغ شد و از دیروز در همه نانوایی‌های آزاد پز اجرا شد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، علت افزایش قیمت نان را تورم، افزایش قیمت دستمزد کارگر و انرژی‌های مصرفی بیان کرد.

برزگر افزود: در حال حاضر قیمت نانون لواش گردان ماشینی از ۲۵۰ به ۳۵۰ تومان، سنگک از هزار به هزار و ۳۰۰ تومان، لواش سنتی از ۳۰۰ به ۴۵۰ تومان، بربری روغنی از ۸۰۰ به هزار و ۲۰۰ تومان و نان لواش ریزشی ماشینی کیلویی از ۲ هزار و ۲۰۰ به ۲ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافته است.

او اضافه کرد: پیش از افزایش قیمت، نانوایان برای به صرفه بودن، از وزن چانه نان کم کردند که این موضوع بر کیفیت نان تاثیر گذاشته بود حالا با افزایش قیمت قرار است میزان وزن چانه طبق روال افزایش یابد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: برای این موضوع بر عملکرد نانوایان نظارت و در صورت تخلف با آنان برخورد می‌شود.

برزگر در ادامه از افزایش قیمت نان‌های دولتی خبر داد و گفت: قیمت‌های جدیدآن این هفته به اتحادیه نانوایان ابلاغ و از هفته آینده اجرایی می‌شود.

او گفت: در استان ۴۷۳ نانوایی آزادپز و هزار و ۳۰۲ نانوایی دولتی فعالیت دارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.