جمعیت هلال احمر ۴۰ روز است که در شرایط بحران آب و هوایی، سقوط هواپیما و زلزله در کشور بدون رئیس اداره می‌شود.

هلالبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بیش از ۴۰ روز است  جمعیت هلال احمر به عنوان سازمانی مردم نهاد بدون رئیس اداره می‌شود و حتی برای آن سرپرست هم مشخص نشده است.

اواسط آذر ماه امسال بود که علی اصغر پیوندی رئیس سابق جمعیت هلال احمر توسط نیرو‌های امنیتی بازداشت شد و از آن زمان تاکنون جمعیت هلال احمر بدون هیچ رئیسی در شرایط بحران آب و هوایی که در حال حاضر کشور با آن مواجه است، اداره می‌شود.

بنا به گزارش‌های سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر هم اکنون ۲۶ استان و ۵۳ شهر و روستا درگیر حوادث جوی مانند برف، سیل و کولاک هستند و بیش از ۱۲ هزار نفر خدمات امدادی و ۳۱۳۲ نفر نیز اسکان اضطراری دریافت کردند.

در حال حاضر استان سیستان و بلوچستان در یکی از بحرانی‌ترین شرایط آب و هوایی قرار دارد و برخی از روستا‌ها و شهر‌های این استان به محاصره سیل درآمده‌اند.

سیل، برف، کولاک، زلزله و حتی سقوط هواپیما از جمله حوادثی هستند که امدادرسانی در زمان وقوع آن‌ها برعهده هلال احمر است، به همین دلیل نیروهای امدادی باید کاملا در شرایط آماده باش قرار داشته باشند، این در شرایطی است که این سازمان خود باید برطرف کننده بحران‌های مختلف باشد، اما اکنون در بحران بی مدیریتی دست و پا می‌زند، البته شورای عالی جمعیت هلال احمر در همان روز‌های ابتدایی استعفا و بازداشت پیوندی، نوروزی و سامانی را به عنوان کاندیدای ریاست جمعیت به رئیس جمهور معرفی کرد؛ دو کاندیدی که هنوز درباره هیچ کدام از آن‌ها تصمیم‌گیری نشده است.

پس از برگزاری جلسه شورای عالی جمعیت هلال احمر حواشی متعددی پیرامون آن شکل گرفت و حتی موضوع به معاونت حقوقی ریاست جمهوری رسید و گمانه زنی‌ها درباره انتخاب غلامرضا شریعتی به عنوان سرپرست جمعیت هلال احمر بالا گرفت.

علاوه بر بحران بی‌مدیریتی در جمعیت هلال احمر، بازداشت‌های گسترده هم یکی از مشکلاتی است که گریبان گیر این جمعیت شده است؛ بازداشت‌هایی که در تمام سطوح و ارکان جمعیت از رئیس هلال احمر تا معاون حقوقی و امور مجلس شورای اسلامی وجود دارد.

علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر، روح اله فروزش معاون حقوقی و امور مجلس جمعيت هلال احمر، علی اکبر پرواز مدیر کل دفتر برنامه و بودجه،  علی فرجی مدیرعامل سابق سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر، مهدی عبدوس رئیس سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر از جمله افرادی هستند که به دلیل فسادهای مالی گسترده در هلال احمر توسط ضابطان قضائی دستگیر شده‌اند.

با وجود اینکه گفته می شود، هلال احمر دبیرکل دارد اما جمعیت هلال احمر سازمانی مردم نهاد است که حتی یک روز هم نباید بدون رئیس در چنین شرایط بحرانی اداره شود، در حالی که حوادث جوی متعددی کشور را تهدید می‌کند، اما هنوز تکلیف این جمعیت مشخص نیست و هر روز خبرهای متعددی درباره بازداشت مدیران منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار