رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رزن از توقف کار ۵۷ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌های این شهرستان در ۹ ماهه امسال خبر داد.

توقف کار ۵۷ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌های رزنمرتضی داوودی، رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رزن در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان با اشاره به اینکه این توقف کار در راه‌های شریانی، اصلی و راه‌های فرعی و روستایی شهرستان انجام شده است، بیان داشت: آزادسازی حریم راه‌های شهرستان به منظور بالا بردن ایمنی تردد خودرو‌ها و حفظ حریم راه و به منظور پیش‌‎بینی توسعه آتی جاده‌ها انجام می‌شود.

او کم شدن عرض جاده و افزایش عبور عابران پیاده در جاده‌ها را از دلائل اصلی ساخت و ساز‌های غیرمجاز بیان کرد و گفت: ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌ها موجب ناامنی در محور‌های مواصلاتی می‌شود.

داوودی ادامه داد: بر اساس قانون راه و ایمنی اگر کسی بخواهد پس از محدوده یکصد متری از حریم راه‌ها مجتمعی احداث کند باید اداره راهداری مجوز این کار را صادر کند.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رزن افزود: در این مدت همچنین با اخذ دستور قضایی، ۷ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم راه‌های این شهرستان تخریب شده است.

او ابراز داشت: در این مدت مجوز ساخت ۲۶ مورد در استان همدان نیز صادر شده است.

این مسئول ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حریم راه‌ها را از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در بروز تصادفات جاده‌ای برشمزذ و تأکید کرد: هرگونه ساخت‌و‌ساز غیرمجاز در حریم راه‌ها به معنای استقبال از حوادث ناگوار ترافیکی و امکان بروز تصادف‌های با ضریب شکنندگی و صدمه‌ی بالا است که جلوگیری از تجاوز به حریم راه‌ها علاوه بر آرامش بصری برای کار برون‌جاده‌ای موجب افزایش ایمنی و کاهش شدت سوانح رانندگی می‌شود.

انتهای پیام/ د 

برچسب ها: وزارت راه ، راهداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.