اعضای شورای شهر با ۱۷ رأی موافق طرح الزام شهرداری به ارائه لایحه نحوه محاسبه دریافت عوارض صدور پروانه ساختمانی مبتنی بر مرغوبیت مکانی املاک را به تصویب رساندند.

خبرنگار: پاینده/اخذ عوارض صدور پروانه ساختمانی بر اساس مرغوبیت مکانی املاک در پایتختبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بررسی طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه نحوه محاسبه و دریافت عوارض صدور پروانه ساختمانی مبتنی بر مرغوبیت مکانی املاک در شهر تهران در دستور کار یکصد و هشتاد و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز یکشنبه ۲۲ دی برگزار شد قرار گرفت.

در ابتدای بررسی این دستور مرتضی الویری عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران مکلف است در مسیر شفاف سازی دریافت عوارض از املاک شهری متناسب با ارزش واقعی شهر‌ها و بر اساس موقعیت مکانی با بهره‌گیری نتایج قبلی اقدام و لایحه نحوه محاسبه دریافت عوارض مبتنی بر ساختمان و ارزش مکانی را ملاک عمل در مناطق ۲۲ گانه قرار دهد و با همکاری ذی نفعان ظرف مدت ۲ ماه تهیه و تصویب کند.

او افزود: ارزش ملک می‌تواند مؤثر در درآمد‌های پایدار شهرداری باشد، زیرا مالک باید حق شهرداری تهران را نیز پرداخت کند که متأسفانه تا به امروز مورد توجه قرار نگرفتند.


بیشتربخوانید: نحوه محاسبه عوارض صدور پروانه ساختمانی مبنی بر مرغوبیت مکانی املاک بررسی می‌شود


عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران به نمایندگی از شهرداری در توضیح این طرح گفت: با توجه به مصوبه عوارض سال ۹۸ که در سال گذشته تصویب شد شهرداری تهران مکلف است که این طرح را برای امسال آماده کند.

او افزود: چارچوب این طرح باید در کمیسیون مربوطه مطرح شود و ما به دلیل آن که دفترچه جدید شهری تهیه می‌کنیم بخشی از زمان را از دست دادیم و امیدواریم بتوانیم قبل از ۱۵ بهمن آن را تهیه و ارائه کنیم.

پس از اظهارنظر نماینده شهرداری طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه نحوه محاسبه و دریافت عوارض صدور پروانه ساختمانی مبتنی بر مرغوبیت مکانی املاک در شهر تهران در صحن شورای شهر به رأی گذاشته شد که با ۱۷ رأی موافق این طرح به تصویب رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار