سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: زمینه برای هرگونه سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری در استان زنجان فراهم شده است.

زمینه برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری زنجان فراهم شده استبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،امیر ارجمند با اشاره به اهمیت زیرساخت‌های حوزه گردشگری و لزوم تقویت این زیرساخت‌ها، افزود: یکی از رویکرد‌های جدی میراث فرهنگی استان زنجان حمایت از سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری است، در این راستا زمینه را برای حضور سرمایه‌گذاران در این عرصه فراهم کرده‌ایم.

او ادامه داد: در حال گذر از مراحل صدور موافقت‌نامه‌های اصولی، پرداخت تسهیلات و اعطای مشوق‌هایی در زمینه ساخت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان زنجان هستیم، به همین خاطر نه تنها در شهر زنجان که نیاز به هتل‌های پنج ستاره داریم، بلکه در سایر شهر‌های استان نیز باید حداقل نیاز‌های اقامت را فراهم کنیم.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با اشاره به اینکه در حوزه فضا‌های پذیرایی، استان به جایگاهی رسیده که قابلیت ارائه این نوع خدمت را داشته و تنها مشکل امروز استان، مقوله اقامت است، یادآور شد: به همین خاطر تمرکز اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان بر روی جذب سرمایه‌گذار و تشویق سرمایه‌گذار برای احداث فضا‌های اقامتی است که این فضای اقامتی می‌تواند در قالب بوم‌گردی، مراکز اقامتی سنتی و یا در قالب هتل‌های چند ستاره باشد.

ارجمند در ادامه با تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت‌های گردشگری در شهر سلطانیه با توجه به ظرفیت‌های گردشگری این شهر، گفت: مشکل سلطانیه در حوزه گردشگری، نبود سرمایه‌گذار است، این در حالی است که زمینه برای هرگونه سرمایه‌گذاری در این منطقه بکر گردشگری فراهم شده است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با بیان اینکه مهم‌ترین دغدغه در این زمینه حضور سرمایه‌گذار است، بیان کرد: بازدیدکننده در سلطانیه نسبت به گذشته افزایش یافته است، اما هدف اصلی ما این است که بازدیدکننده را در شهر سلطانیه نگه داریم و صرفاً به دنبال این نیستیم که تعداد بازدیدکنندگان از جاذبه‌های گردشگری را افزایش دهیم.

ارجمند با بیان اینکه امروز برای اینکه بتوانیم سرمایه‌گذار را جذب کنیم، کار‌های تبلیغی زیادی انجام می‌دهیم، گفت: افزایش گردشگر هنر نیست، بلکه نگه داشتن یک شبانه‌روز این گردشگر، هنر امروز است، به همین خاطر در تلاش هستیم با اتخاذ راهکار‌هایی و نیز ایجاد زیرساخت‌های لازم، گام‌های بلندی را در راستای ماندگاری گردشگر برداریم.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان خاطرنشان کرد: ساخت و ساز‌ها در حریم گنبد سلطانیه ممنوع نیست، بلکه ضوابط خاص خود را دارد و باید طبق ضوابط میراث‌فرهنگی صورت گیرد.
 
منبع مهر
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.