افشاردوست گفت: همگان به برتری فنی ایران نسبت به چین اذعان دارند و می‌توانیم با پیروزی برابر چین، سهمیه المپیک توکیو را بگیریم.

محمود افشاردوست دبیر اسبق فدراسیون والیبال در گفت و گو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره پیروزی تیم ملی کشورمان برابر کره جنوبی اظهار داشت: پیروزی شیرین تیم ملی والیبال کشورمان برابر کره جنوبی را تبریک می‌گویم و باید امیدوار باشیم که تیم ملی کشورمان بتواند با پیروزی در بازی فردا، برای دومین بار بلیت حضور در المپیک را کسب کند.


بیشتر بخوانید: والیبال انتخابی المپیک ۲۰۲۰ / تیم ملی ایران ۳ - کره جنوبی ۲ /بلند قامتان فینالیست شدند / یک گام تا رسیدن به توکیو


افشاردوست در ادامه گفت: برابر کره جنوبی بازی دشوار، پر تنش و پر استرسی داشتیم و هر ۲ تیم در بخش‌هایی از بازی نسبت به یکدیگر برتری داشتند. تیم ملی کشورمان در این بازی عملکرد قابل قبولی داشت. کره ای‌ها در دریافت، توپ گیری، حمله و سرویس عالی کار کردند و به خوبی از مهاجمان تیمشان حمایت کردند که حاصل آن به دست آوردن توپ‌های برگشتی بود. آن‌ها برابر تیم ما به راحتی توپ گیری کردند و موفق شدند با استفاده از توپ‌های برگشتی از ما امتیاز بگیرند.  

کارشناس والیبال کشورمان افزود: بازیکنان ما با توانایی فنی و تجربه بسیار بالای خود توانستند در بخش‌هایی از بازی که امتیازگیری در آن تعیین کننده بود، نتیجه را به نفع خودشان تغییر دهند. در ست پنجم اختلاف امتیازی خوبی ایجاد کردیم، اما در ادامه کره ای‌ها از موقعیت‌هایی که داشتند به خوبی استفاده کردند و اختلاف را به یک امتیاز رساندند. با این حال تیم ملی کشورمان با بازی خوبی که انجام داد موفق شد این بازی را به نفع خودش به پایان برساند.


بیشتر بخوانید: عطایی: استرس روی ملی پوشان والیبال اثر منفی گذاشته بود


افشاردوست گفت: در بازی با کره جنوبی شاهد کار دفاعی بسیار خوب بازیکنان تیم ملی کشورمان بودیم که کمک حال تیم ما بود و باعث شد بازی به سود ما رقم بخورد. امیدوارم بازی فینال هم، بازی خوبی برای ما باشد.  

او درباره دیدار فینال که فردا میان ایران و چین برگزار می‌شود گفت: همگان به برتری فنی ایران نسبت به چین اذعان دارند و مسلما بازیکنان ما می‌توانند با ارائه یک بازی با صبر و حوصله، فاتح بازی فردا شوند و برای دومین بار به المپیک برسند.  

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار