اخبار حوادث شنبه ۲۱ دی ۹۸؛

دستگیری نیروی خدماتی که از حساب پزشک بوشهری برداشت می‌کرد/ بیش از ۹ میلیارد ریال زمین خواری در بوشهر کشف شد

مهم‌ترین اخبار حوادث امروز (شنبه ۲۱ دی ۹۸) ز را اینجا بخوانید.

نیروی خدماتی که از حساب پزشک بوشهری غیرمجاز برداشت می‌کرد، دستگیر شدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مهم‌ترین اخبار حوادث امروز (شنبه ۲۱ دی ۹۸) را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری نیروی خدماتی که از حساب صاحب کارش برداشت می‌کرد

رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: یک نیروی خدماتی که با جلب اعتماد پزشکی که در مطب او مشغول به‌کار بود از حساب او برداشت کرده بود، شناسایی شد.

سرهنگ مهدی قاسمی افزود: با مراجعه پزشکی که مدعی شده بود از حساب بانکی او مبالغی به‌صورت غیرمجاز در چند نوبت برداشت شده است، رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او ادامه داد: کارآگاهان پلیس در خلال رسیدگی به این پرونده دریافتند که نیروی خدماتی که معتمد پزشک شاکی بود با سوء استفاده از اعتماد او رمز دوم کارت بانکی پزشک را فعال کرده بود.

رئیس پلیس فتا بیان کرد: شاکی بیان کرد به سبب اعتمادی که به این فرد داشته کارت بانکی‌اش را برای برخی کارهای مالی و خرید مایحتاج منزل در اختیار او قرار داده بود.

قاسمی گفت: با تلاش مأموران، متهم که فردی ۳۲ ساله بود به اداره پلیس احضار شد و با دیدن مستندات، ضمن اعتراف به عمل مجرمانه خود گفت با جلب اعتماد شاکی رمز دوم کارت بانکی را فعال کردم و از آن برداشت می‌کردم .

او بیان کرد: این مجرم اینترنتی انگیزه خود را کسب منافع مالی عنوان کرد که در نهایت پرونده به‌همراه شاکی و مستندات پلیس به دادسرا فرستاده شد.

رئیس پلیس فتا بوشهر، از هم‌استانی ها خواست اطلاعات حساب بانکی خود را به دیگران ندهند و تاکید کرد: کسانی که کارت بانکی خود را در اختیار افراد دیگر قرار می‌دهند توجه کنند که طبق قانون جرایم رایانه‌ای شخصی که کارت خود را به هر نحو در اختیار نداشته باشد و هیچ‌گونه اقدامی برای مسدودسازی حساب خود انجام ندهد و از آن کارت، برای کارهای مجرمانه استفاده شود، صاحب کارت نیز مسئولیت قضایی دارد.

پلیس فتا از همه کاربران خواسته است، درصورت دیدن موارد مشکوک از طریق درگاه پلیس فتا به نشانى www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کنند و از آخرین رویدادها از جمله اخبار و حوادث سایبرى مطلع شوند.

بیش از ۹ میلیارد ریال زمین خواری در بوشهر کشف شد

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان بوشهر از شناسایی و دستگیری عامل زمین خواری ۹ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریالی شهرستان بوشهرخبر داد.

سرهنگ عبدالرضا بازیاری افزود: با اقدامات اطلاعاتی صورت گرفته مبنی بر زمین خواری در اراضی دولتی و ملی در شهرستان بوشهر بخش انگالی، روستای کره بند به دست فردی سودجو در دستور کار قرار گرفت.

او ادامه داد: اظهارات و مدارک مورد نیاز مبنی بر مالکیت بر این اراضی از نماینده سازمان شاکی اخذ و با کارشناسی زمین‌های مورد نظر به دست کارشناسان اداره منابع طبیعی مشخص شد، بخشی از اراضی ملی به مساحت ۱۷۹ هزار مترمربع به صورت غیرقانونی تصرف شده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان بوشهر با اشاره به اینکه متهم پس از تکمیل تحقیقات در اختیار مراجع قضائی قرار گرفته است، گفت: کارشناسان مربوط ارزش زمین‌های آزاد شده را ۹ میلیارد و ۳۵۹ میلیون ریال اعلام کردند.

توقیف کولر‌های گازی قاچاق در دیلم 

فرمانده انتظامی شهرستان دیلم گفت: یک دستگاه تریلی حامل کولر گازی قاچاق توقیف شد.

 سرهنگ رضا اسماعیلی افزود: ماموران پلیس ایستگاه بازرسی شهید موسوی در محور خروجی شهرستان دیلم  هنگام کنترل وسایل نقلیه عبوری به یک دستگاه تریلی به ظن حمل کالای قاچاق مشکوک شدند و در بازرسی از آن،  ۱۳۸ دستگاه کولر گازی اسپلیت بدون مدارک گمرکی کشف شد.

او با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش محموله قاچاق کشف شده پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، بیان کرد: در این زمینه یک متهم دستگیر شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.