حاجی‌زاده:

بعد از شنیدن خبر سقوط هواپیمای اوکراینی آرزوی مرگ کردم/ آبرویمان را با خداوند معامله می‌کنیم

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه گفت: بعد از شنیدن خبر سقوط هواپیمای اوکراینی آرزوی مرگ کردم.

حاجی زادهبه گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرو اعلام ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر نقش خطای انسانی در مورد هدف قرارگرفتن هواپیمای اوکراینی، سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز شنبه با مردم سخن گفت.

او در ابتدا اظهار کرد: بعد از شنیدن این خبر در غرب کشور پس از اجرای عملیات نظامی علیه پایگاه های آمریکایی و زمانی که اطمینان پیدا کردم که این اتفاق افتاده، آرزوی مرگ کردم.

حاجی زاده افزود: ما یک عمر خودمان را پیش مرگ مردم کردیم و امروز هم آبروی مان را با خدا معامله می‌کنیم و در شرایط سخت مقابل دوربین ها حاضر می‌شویم. بررسی‌ها و ارزیابی این حادثه توسط ستادهای بالاتر و مجموعه قوه قضائیه بررسی می‌شود و همین ابتدای صحبت عرض کنم که ما گردنمان از مو باریک‌تر است. همه مسئولیت این کار را می‌پذیریم و هر تصمیمی که مسئولان بگیرند مطیع آن هستیم.

او ادامه داد: بیش از یک هفته شرایط منطقه و التهابات منطقه و احتمال درگیری نسبت به سال های گذشته شاید از ابتدای انقلاب بی سابقه بود و احتمال درگیری بالا بود. نیروهای هر دو طرف در آماده باش صددرصد بودند بخصوص که آمریکایی‌ها اعلام کرده بودند ۵۲ نقطه در ایران را می‌زنند. برای همین همه‌ی یگان‌های آفندی و پدافندی در آماده باش صددرصد بودند.

حاجی زاده گفت: آنچه در بررسی‌های ما انجام شد شب حادثه وضعیت آمادگی را در سطح جنگی قرار دادند و بالاترین سطح آماده باش توسط شبکه یکپارچه پدافند به سامانه‌ها ابلاغ می‌شود.  در این شرایط تعدادی از سامانه‌های پدافندی به رینگ پدافند تهران اضافه شد. یعنی اولین سامانه‌های که در محدوده‌ غرب تهران مستقر می‌شود، این حادثه توسط آن رقم خورده است.

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: در چندین مرحله این آماده باشه سه - سه که بالاترین سطح آماده باش است به همه شبکه تاکید می شود و همه سامانه‌های پدافندی در بالاترین سطح آمادگی به سر می بردند.

او یادآورشد: در مراحل مختلف چندین بار به این سامانه‌ها از جمله همین سامانه که درگیر شده توسط شبکه یکبارچه اعلام می‌شود، موشک‌های کروزی به سمت کشور شلیک شده است و در یکی دو مرحله تاکید می شود و گزارش‌های واصله مبنی بر این است که این کروزها در مسیر هستند.  آمادگی داشته باشید.

فرمانده هوافضای سپاه خاطرنشان کرد: در واقع سامانه ها در بالاترین سطح آمادگی قرار داشتند و کافی بود شاسی را فشار دهید. به آنها گفته شده کروزها شلیک شده و در مسیر است. این سامانه درگیر شده و شلیک موشک داشته است.

این مقام نظامی اضافه کرد: ما پیش بینی کردیم و مصاحبه‌ای با خود اپراتور شده است که پخش خواهد شد. ایشان (اپراتور) اظهار می‌کند که ما چندین بار درخواست کردیم که فضای کشور از پروازها متوقف شود و به اصطلاح (CLEAR) شود که در شرایط سه سه طبیعی است که درخواست شود.  

حاجی زاده با تشریح چگونگی نحوه اصابت موشک به هواپیمای مسافربری اوکراینی، محل استقرار سامانه پدافند یا سامانه ای که ساعت ۱۲شب مستقر و آماده بوده را نشان داد و گفت: زمانی که هواپیما که از فرودگاه امام بلند می شود، (سامانه) به سمتی که (با اشاره به نقطه اصابت) می‌بیند می‌رود؛ با توجه به اطلاعاتی که به این اپراتور داده بودند که وضعیت جنگی است و موشک کروز شلیک شده است این بنده خدا این را کروز تشخیص می دهد.  

او ادامه داد: او موظف بود در این شرایط تماس و تاییدیه بگیرد و خبط این اپراتور هم از همین نقطه است. اما در این شرایط ظاهرا سیستم ارتباطی اش با اختلال مواجه بود. حالا یا سامانه جمینگ باعث شده یا شبکه شلوغ بوده به هر ترتیب نمی‌تواند ارتباط بگیرد. در این شرایط  ۱۰ ثانیه فرصت داشت تصمیم بگیرد می‌توانست بزند و می توانست نزند در این شرایط متاسفانه این تصمیم بد را می گیرد و موشک شلیک می‌شود و هواپیما مورد اصابت قرار می‌گیرد.

فرمانده هوا و فضای سپاه با دفاع از عملکرد سازمان هواپیمایی کشور اظهار کرد: عزیزان سازمان هواپیمایی کشوری از این مسئله دفاع می‌کردند و می‌گفتند که این حادثه به خاطر اصابت موشک نیست. آنها براساس دانسته‌های خود عمل می‌کردند و از این حادثه اطلاعی نداشتند.  

حاجی‌زاده ادامه داد: بنده صبح چهارشنبه نسبت به این مسئله مطلع شدم و به مسئولان اطلاع دادم. من در غرب کشور بودم. بلافاصله به تهران آمدم و گفتم احتمالا هواپیمای خودی را زده‌ایم. وقتی به تهران رسیدم دیدم ستاد کل هیاتی را برای بررسی این حادثه تشکیل داده و این تیم و کسانی که در این قضیه دخیل هستند را در قرنطینه قرار داده است. یعنی نمی‌شد چیزی را به دیگران بگوییم.

او یادآورشد: دلیل آنکه اطلاع‌رسانی درباره این حادثه چند روز طول کشید، برای نگفتن و پنهان کردن ماجرا نبود بلکه روال این است. صبح جمعه همه اطلاعات جمع و مشخص شد، واقعه چه بوده است. بعد از این حادثه، ستاد کل اقدام به رسانه‌ای کردن موضوع کرد. بنده بعد از اطلاع به مقامات اطلاع دادم. بعد از آن ستاد کل برای بررسی و ارزیابی وارد ماجرا شد و رسیدگی کرد که سریعا هم انجام شد.

حاجی‌زاده در خصوص رد اصابت موشک به هواپیما از سوی مسوولین سازمان هواپیمایی کشوری گفت:  این عزیزان براساس دانسته خود عمل می‌کردند. آنها مقصر نیستند ما مقصر هستیم. هواپیما در مسیر خود بوده است. اگر گناهی بوده، عناصر ما خبط و خطا کردند و ما باید پاسخگو باشیم.

بیشتر بخوانید: توضیحات مهم سردار حاجی‌زاده درباره هواپیمای اوکراینی + فیلم

او تصریح کرد: سازمان هواپیمایی کشور درباره اصابت موشک براساس اطلاعات خود اظهارنظر کرده و براساس دانسته خود عمل کرده است.

حاجی‌زاده افزود: براساس دانسته‌های آنها اگر موشکی به هواپیما برخورد می‌کرد، این هواپیما باید در همان آسمان منفجر و متلاشی می‌شد اما این موشک چون کوچک بوده، هواپیما در آسمان منفجر نشده و در زمین متلاشی شده است.  

او عنوان کرد: نیروهای مسلح و سپاه نمی‌خواستند این ماجرا را پنهان کنند ولی روال این بوده است. ما هم متاسف هستیم و مانند خانواده شهدا خود را شریک غم آنها می‌دهیم.  

فرمانده هوا و فضای سپاه با بیان اینکه این حوادث، هزینه شیطنت‌ها و اقدامات آمریکا در منطقه است، یادآور شد: آن شب آمادگی حمله همه‌جانبه را داشتیم. من آن شب در غرب کشور بودم. احتمال شلیک موشک کروز و ورود هواپیمای جنگنده را داشته و آماده درگیری همه جانبه بودیم ولی به خاطر تصمیم‌گیری عجولانه یک فرد، شاهد این حادثه بودیم.

حاجی زاده در پاسخ به سوال درباره علت عدم اعلام ممنوعیت پروازهای مسافری و تجاری در هوای کشور گفت: من نمی خواهم کسی را متهم کنم، ما اینجا اطلاع رسانی انجام می‌دهیم تا گروه هایی که مسئول هستند، به این مسئله را بررسی و رسیدگی کنند. بعد از بررسی توسط آن‌ها می‌توان متهم را مشخص کرد.

او افزود: از دید من در شرایط جنگی، باید از سوی مسئولین زی‌ربط ممنوعیت پرواز اعلام می‌شد اما به هر ترتیب اتفاق نیفتاد.

حاجی زاده با تاکید بر نقش نهادهای نظامی در وقوع این فاجعه گفت: مشکل عدم اعلام ممنوعیت پرواز به بخش هوانوردی بر نمی گردد و هر خطا و مشکلی بوده در مجموعه نیروهای مسلح است. بخش دولتی، کشوری  و شرکت فرودگاه ها هیچ تقصیر و قصوری ندارند.

او خاطر نشان کرد: این کار وظیفه ما هم نبوده است. مسئول این موضوع افراد دیگری بوده اند و آن ها باید مدیریت می کردند. همانطور که در آن شب من در غرب کشور عملیات ضربات موشکی را فرماندهی می کردم و شرایط را کنترل می کردم، در این بخش هم عزیزان دیگری مسئول بودند و آن ها باید این اقدامات را انجام می دادند. منتها این زمینه فراهم شد تا این فرد، این خطای بزرگ را انجام بدهد و متاسفانه این حادثه رخ بدهد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۴۵
در انتظار بررسی: ۲
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۹:۰۰ ۲۴ دی ۱۳۹۸
سلام سردار عزیزم خدا پشت و پناه سرداران مومن و غیوری چون شما باشد .التماس می کنم به افسر پدافند فشاری وارد نشود که بعد ازین از رویارویی گرگ صفتان ترسی در دلهای هم رزمانش بنشیند، ما همه شما را مثل همیشه شیران سرافراز مدافع امت اسلامی و مستضعفان جهان می خواهیم .همیشه سلامت و سربلند باشید.جانم فدای رهبر
Iran (Islamic Republic of)
faezeh
۱۳:۴۰ ۲۳ دی ۱۳۹۸
"خواب بودیم"
سردار اول رو با پهپاد ترور کردن!
" بیدار باشید میخوان با رسانه،
سردار دوم رو ترور کنن!
حواس‌ها‌جمع‌باشه☝
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۳ دی ۱۳۹۸
بهتر بود زودتر اعلام می شد تا گمان اعتراف قبل از مشخص شدن حقایق توسط تیمهای خارجی مظرح نگردد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۲۳ دی ۱۳۹۸
باید استعفا می دادین ، اگر زن و بچه شما در این پرواز بود چه می کردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۲۳ دی ۱۳۹۸
چی میگی تو....به ایشون ربطی نداشته که استعفا بدن...اونایی که با هشدار سپاه که اسمون باید خالی از پرواز باشه ولی گوش ندادن باید استعفا بدن سرادارو سپاه وظیفشونو انجام دادن
Iran (Islamic Republic of)
کاظم
۲۳:۲۱ ۲۲ دی ۱۳۹۸
خداقوت‌سرداردلاور‌سربلندباشی‌همیشه
Iran (Islamic Republic of)
خالقی
۲۲:۱۸ ۲۲ دی ۱۳۹۸
دوستتان داشتم و با این صداقت و فروتنی بیشتر به شما ارادت پیدا کردم. مخلص فرمانده
راستی دولتی ها و مجلسی ها یاد بگیرند بعد از صدها خطایی که کردند یکبار هم عذر خواهی نکردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۲۲ دی ۱۳۹۸
سردار من خیلی برات قصه خوردم
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۸:۱۳ ۲۲ دی ۱۳۹۸
سردار عزیز دشمنان شما باید آرزوی مرگ کنند
احسنت که مردانه به میدان آمدی
Iran (Islamic Republic of)
محمد مهدی
۱۶:۱۵ ۲۲ دی ۱۳۹۸
⭕️ ژوئن۱۹۸۰ یک هواپیمای مسافری ایتالیا نزدیک سواحل جزیره اوستیکا در جنوب این کشور منفجر شد و ۸۰ مسافر آن از جمله ۱۱ کودک کشته شدند. بعد از ۳۵ سال در آوریل ۲۰۱۵ اعلام شد که عامل سقوط این هواپیما شلیک موشک از یک جنگنده آمریکایی بوده است.
برای آمریکاپرستان ۳روز از ۳۵سال بیشتر است!

درود بر سردار
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی الاصل
۱۶:۰۸ ۲۲ دی ۱۳۹۸
سردار دوست داریم،شما تنها نیستی شیر مرد
Iran (Islamic Republic of)
مادر ایرانی
۱۵:۵۹ ۲۲ دی ۱۳۹۸
سردار دلاور حاجی زاده ما حمایت از شما را واجب می دانیم و یادمان نمی رود از جانتان برای ما و آسایشمان گذشتید .جانم فدای ایران و تمام جان برکفان وطن
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۱۴:۱۷ ۲۲ دی ۱۳۹۸
همیشه زنده و سلامت و سرافراز باشی سردار. یه جواب دندان شکن میدادین
Iran (Islamic Republic of)
سلما
۱۴:۱۳ ۲۲ دی ۱۳۹۸
سرت سلامت باشه سردارم دشمنت شرمنده
-
محقق
۱۳:۳۳ ۲۲ دی ۱۳۹۸
ما در غم خانواده هاي جان باختگان هواپيماي اوكرايني شريكيم.غم سنگين و بزرگي بود.خدا رحمت كنه.سردار عزيز سرت را بالا بگير تا دشمن شاد نشوي.اين مشكلات زير سر آمريكاست.در نظر بگيريد اگر آماده نبوديد و آمريكا 52 مكان رو ميزد چه كشتار و فاجعه ي ببار مي آمد.شك نكنيد در اين كار صلاح و خيري نهفته بوده و بنده خدا(اپراتور)هرگز مقصر نيست.سر بلند ايران به رهبري سيد خامنه اي
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۳:۲۲ ۲۲ دی ۱۳۹۸
غم از دست دادن مسافران هواپیمای مسافربری که بی گناه گشته شدند درد سنگینی است.
لاحول ولاقوه الا بالله
ان شاالله در اینده شاهد چنین اشتباهات فاحشی نباشیم.
شما هنوز هم سردار این مملکت هستید و فرصت جبران هست.
ان شاالله.
Iran (Islamic Republic of)
سردار شهید قاسم سلیمانی
۱۱:۴۲ ۲۲ دی ۱۳۹۸
صبور استوار و امیدوار باشید چون شما همیشه با عشق کار می کنید لذا هرگز اشتباه نمی زنید حتما نیرنگی بس پیچیده از طرف دشمنان است پیروزی با مسلمین است .خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۱:۰۶ ۲۲ دی ۱۳۹۸
سلام بر شیر مرد اسلام
من وخانواده ام فدای شما
انشاءالله قدر دان زحمات شما باشیم
از امام رضا ع میخواهیم سربلندی وعزت شیعیان وپیروان مکتب اسلام ناب محمدی را ....
یاعلی مدد.
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۱:۰۶ ۲۲ دی ۱۳۹۸
سلام بر شیر مرد اسلام
من وخانواده ام فدای شما
انشاءالله قدر دان زحمات شما باشیم
از امام رضا ع میخواهیم سربلندی وعزت شیعیان وپیروان مکتب اسلام ناب محمدی را ....
یاعلی مدد.
Brazil
علیرضا
۱۱:۰۴ ۲۲ دی ۱۳۹۸
ما سر تعظیم فرو می آوریم بر شما سربازان وطن، و شما را عمیقاً می ستاسیم با تمام اشتباهاتتان.
Brazil
علیرضا
۱۰:۵۹ ۲۲ دی ۱۳۹۸
اشتباه در هر سطحی امکان پذیر است اما مبادا آنی دست شما برای پاسخ به دشمن بلرزد که شما و رهبر مقتدر مان امید ملت و امت هستید.
-
جعفر
۱۰:۵۶ ۲۲ دی ۱۳۹۸
ضمن عرض خداقوت خدمت شما سرباز اسلام
از زحماتی که در دفاع از انقلاب ، اسلام بر خود روا داشته اید تشکر می نمایم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۲۲ دی ۱۳۹۸
سرتو بالا بگیر سردار... ما باید اسراییل رو شخم بزنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۲۲ دی ۱۳۹۸
ما همچنان سپاهی هستیم و می مانیم... تا روزی که نابودی سرزمین آمال و آرزوهای امریکا (یعنی اسراییل) رو ببینیم... ان شاءالله
Iran (Islamic Republic of)
fm
۱۰:۴۷ ۲۲ دی ۱۳۹۸
کاش دولت هم یاد بگیره و عذر خواهی کنه. نه در حادثه قطار -نه در سیل- نه آلودگی هوا- نه کشته شدن برای بنزین در هیچ کدام دولت عذر خواهی نکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۲۲ دی ۱۳۹۸
خدا همه رفتگان این حادثه را مورد رحمت خود قرار دهد. خداوند به بازماندگان این حادثه صبر عنایت فرماید.انشا...
همه ما قدر دان زحمات شبانه روزی سپاه هستیم .
انشا... خدا پشت وپناهتون باشه.
Iran (Islamic Republic of)
hasan
۱۰:۱۳ ۲۲ دی ۱۳۹۸
سردار میدونیم شما چقدر ناراحتی و شرمنده، اما بدون ما همچنان دلمون به شما بزرگواران خوش است ن اجنبی
United States of America
علی
۰۹:۴۲ ۲۲ دی ۱۳۹۸
جانم فدای سرداران وطن
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۰۹:۰۳ ۲۲ دی ۱۳۹۸
پاینده باشی سردار عزیز دلهامون...خدا شما رو حفظ کند که صادقانه با مردم صحبت میکنید.
-
ناشناس
۰۷:۵۸ ۲۲ دی ۱۳۹۸
سردار سرت را بالا بگیر دشمنت شرمنده باشد وآرزوی مرگ بکند شما هم مثل حاج قاسم سلیمانی در دل ما جا داری .
Iran (Islamic Republic of)
سیدرضا
۰۷:۵۱ ۲۲ دی ۱۳۹۸
سلام سردار سرت بالا نگه دار دشمنانت باید بمیرند ما به شما و امسال شما عزیزان افتخار میکنم زنده و پاینده باشید ان شاالله.
Iran (Islamic Republic of)
جعفر
۰۶:۱۳ ۲۲ دی ۱۳۹۸
سلام برسردار درود بر صداقتت ایشان عاقبت به خیر شوی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۸ ۲۲ دی ۱۳۹۸
سردار حاجی زاده از همرزمان شهید عزیز قاسم سلیمانی وصداقت در رفتار وگفتارش مانند دفاع از سرزمینش در مقابل دشمنان است. امیدوارم خداوند به همه خانواده های شهدای هواپیما صبر بده ما ملت ایران عزا داریم همشون فرزندان ایرانند .شریک غمشون هستیم .خیلی سخته غم عزیزت خدایا رحمتت را از ما دریغ نکن غم ما رادرمان تویی..
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۰۱:۲۸ ۲۲ دی ۱۳۹۸
سردار عزیز اسلام ، اتفاق بسیار ناراحت کننده بود خدا صبر بده به بازماندگان.
در شرایط جنگی همه اتفاقات احتمال وقوع داره ،
ما قدردان فداکاری شما در نیروهای مسلح کشورمون هستیم .
شما آمریکا رو خوار و خفیف کردید.
و ریشه اصلی این اتفاق را آمریکای جنایتکار می دانیم .

مردم ما هوشیارند و می دونن تضعیف نیروهای مسلح همان خواسته آمریکای جنایتکار برای تضعیف و از بین بردن امنیت کشوره.

خداوند از دست رفته گان این حادثه رو با امام حسین علیه السلام محشور کنه و از شهدا قرار بده به خانواده هایشان هم صبر عنایت فرماید .
همه ما داغدار سردار شهیدمون حاج قاسم سلیمانی و این عزیزان از دست رفته هستیم.

سجاد از کرج
Iran (Islamic Republic of)
مانی
۰۱:۲۶ ۲۲ دی ۱۳۹۸
یکی از جونش میگذره یکی از آبروش (سردار حاجی زاده شهید زنده)
Luxembourg
ناشناس
۰۱:۲۳ ۲۲ دی ۱۳۹۸
همه جوره پاتیم سرباز سیدعلی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۱۸ ۲۲ دی ۱۳۹۸
الهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۲۲ دی ۱۳۹۸
سردار محترم گزینه و فرضیه جنگ الکترونیک اسراییل و منافقین برای تشخیص اشتباه سامانه هم بررسی بشه.....
Iran (Islamic Republic of)
مرضیه
۰۰:۲۱ ۲۲ دی ۱۳۹۸
ماشاالله به این صداقت،سالم باشی سردار محکم تر از قبل به کارتون ادامه بدین به نوبه خودم از شما حمایت می کنم
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۰۰:۱۰ ۲۲ دی ۱۳۹۸
درود بر همه سرداران وطن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۲۱ دی ۱۳۹۸
دشمناتون آرزوی مرگ بکنن سردار،،،سرتونو بالا بگیرین،،شماها چشم و چراغ ایران واین ملت قدردان هستین،، 40 سال برای امنیت ما از خودتون،،زندگیتون،،،آسایشتون گذشتین،،،خدا رحمتشون کنه،،خدا به بازماندگانشون صبر عنایت کنه،،،اتفاقیه که افتاده،،،ان شاءالله همه چی به لطف خدا درست میشه،،،توکل میکنیم به خدا
Germany
علی
۲۳:۵۹ ۲۱ دی ۱۳۹۸
خدا همه این عزیزانو رحمت کنه و صبر بده به بازمانده ها.ولی سردار یه چیزو خوب فهمیدم.بغضت نمایشی نبود.سر پایین بودنت وقتی دقیقا خودت مقصر نبودی سرفرازیه.صداقت همیشه جواب میده.انشاالله دیگه شاهد همچین فاجعه هایی نباشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۲۱ دی ۱۳۹۸
سردار عزیزم خدا نکند بمیری بعد از سلیمانی ترس دشمن از توست استوار باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۲۱ دی ۱۳۹۸
عشقی سردار حاجی زاده عزیز
یکی از مردان صادق روزگار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۲۱ دی ۱۳۹۸
سردار مبادا لحظه ای از فکر بیرون کردن آمریکایی ها از منطقه بیرون بیایید ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۲۱ دی ۱۳۹۸
سردار حاجی زاده عزیز شما سردار دلهایی .مثل سردار سلیمانی رضوان ا... انشا...خبر مرگ ترامپ بشنویم
Iran (Islamic Republic of)
موسوی
۲۳:۴۹ ۲۱ دی ۱۳۹۸
ای کاش میمردم ولی روز فراق یار را نمیدیدم.خدا رحمت کند آن شهید بزرگواری که بزرگترین هدفش به اهتزاز در آوردن علم اسلام بود(شهید سلیمانی)
Iran (Islamic Republic of)
محمد ایرانی
۲۳:۴۷ ۲۱ دی ۱۳۹۸
سردار تو باید باشی و از این مردم در برابر آمریکا ی دشمن محافظت کنی تو پیش من همیشه با ابرو سرافراز ی
Netherlands
امیر
۲۳:۴۶ ۲۱ دی ۱۳۹۸
باعرض سلام،شرایط سختتون رودرک می کنم وازخدابرای شماوهموطنان عزیزآرزوی صبردارم.درچنین شرایطی انسان بایدباتوکل برخداواستقامت سختی هاروپشت سربگذارد وبه آیهاعتقاد قلبی داشته باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۲۱ دی ۱۳۹۸
به نظر من اصلا تقصیر اپراتور پدافند نبوده چون اون وظیفه اش این بوده که به هر هدفی که در رادار مشاهده میکنه شلیک کنه اون هواپیمای اکراینی چرا توی مسیر و ارتفاعی بوده که داخل رادار این پدافند به عنوان هدف متخاصم شناسایی شده حتی گفته شده استعلام میخواسته بگیره اما به علت اختلال در سیستم ارتباطی نتونسته و بالاخره توی 10 ثانیه تصمیم گرفته شلیک کنه من هم بودم شلیک میکردم به نظرم در این حادثه سپاه مقصر نیست باید خیلی بیشتر تحقیقات انجام بشه چطور با این همه هواپیمایی که تو آسمان تهران پرواز میکنن فقط این هواپیما باید اشتباه گرفته بشه ممکنه دست امریکا و اسرائیل در کار باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۲۱ دی ۱۳۹۸
سردار منتظر اقدام بعدی شما برای زدن پایگاه های امریکا هستم نه سازش نه تسلیم نبرد با امریکا
Iran (Islamic Republic of)
an
۲۳:۴۲ ۲۱ دی ۱۳۹۸
تورو خدا سردارآرزوی مرگ نکن...تمام دارائییم،جانم،ب فدای سرداران رشیدی مث شماها...شماها مردی،بعد از سردار حاج قاسم ،.سردارمون شمایید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۲۱ دی ۱۳۹۸
سرداردشمنات بمیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۲۱ دی ۱۳۹۸
یه چیزایی فقط یکبار اتفاق می یفته و به هر قیمتی می خوای به گوش همه برسونی
با تمام قلب و روح و وجودم
برای کاهش غم و اندوه از قلب رهبرم
به یاد شهدای والا مقام 13 دی
و آرامش روح این رفتگان و خانواده های محترمشون

مرگ بر آرمیکا _ مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
Mostafa
۲۳:۳۶ ۲۱ دی ۱۳۹۸
انسان ممکن خطاست
سردار آرزوی مرگ برا دشمنان اسلام کن
کار شما تو سپاه اسلام باعث غروره همه مسلمانان جهان شد
دست علی نگهدارتان
Iran (Islamic Republic of)
آرین
۲۳:۳۴ ۲۱ دی ۱۳۹۸
خدا رحمتشون کنه داغ بزرگی ست. امیدوارم هموطنان موقعیت بحرانی کشورمان رو درک کنند و آب به آسیاب دشمن نریزند.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ابی
۲۳:۳۳ ۲۱ دی ۱۳۹۸
سپاه و ارتش(افتخار ملت ایران هستید)

سیستم پدافند باید مقتدر باشد(باید کسی که اجازه پرواز در ان شرایط خطرناک را داده محاکمه کنید نه کسی که دستور شلیک داده)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۲۱ دی ۱۳۹۸
سرت رو بالا بگیر سردار جوانمرد و دلاور
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
طاها
۲۳:۳۰ ۲۱ دی ۱۳۹۸
سردار ارزوی مرگ برای دشمنان خارجی و توطئه گران داخلی داریم نه برای شما سرداران و فرماندهان سپاه و ارتش(سپر بلای مردم ایران)

ارتش و سپاه (مرزداران سربلند و سرافراز ایران)
این خطا قطعا در جهت تخریب نیروی پدافندی و تضعیف عملکرد اقتدارگرایانه سپاه و ارتش است و قطعا عوامل داخلی ایران ستیز پشت این جریان هستند
Iran (Islamic Republic of)
گلنساء
۲۳:۲۱ ۲۱ دی ۱۳۹۸
اگرزحمات چھل سالھ ى سپاھ راندىدھ بگىرىم نھاىت بى انصافىست.سردارحاجى زادھ قدرزحماتت را مىدانىم .سردار حاجى زادھ حاج قاسم دىگراست قدرش رابدانىد.
Iran (Islamic Republic of)
وطنم
۲۳:۱۱ ۲۱ دی ۱۳۹۸
لطفا پیگیری کنید، ببینید زمان بررسی جعبه سیاه چه وقت است! چون پرواز 752 مشکوکه.. عدد 52!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۲۱ دی ۱۳۹۸
استعفا بدید راحت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۲۲ دی ۱۳۹۸
شما از کشور ما استعفا بده راحت ما امنیتمون رو راحت ول نمیکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۲۱ دی ۱۳۹۸
خدایا فقط اسلام یا امام زمان خودت مدد کن
Iran (Islamic Republic of)
مم
۲۳:۰۵ ۲۱ دی ۱۳۹۸
ای کاش نصف دقتی که برا تعهد دارید برا تخصص هم میداشتید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۲۲ دی ۱۳۹۸
سپاه از حداقل دو سوم نیروهای دولت متخصص تره
Iran (Islamic Republic of)
قنبری
۲۳:۰۱ ۲۱ دی ۱۳۹۸
با سلام
سردار حاجی زاده، سرت را بالا نگه دار. ما مردم ایران به دلاورمردانی چون شما و شهید سلیمانی افتخار می کنیم. همه ما از سقوط هواپیما و جان باختن شهروندان ایرانی و خارجی متأسف و ناراحت هستیم. خداوند به خانواده های بازماندگان صبر عطا فرماید. در شرایط جنگی امکان وقوع هر اتفاق ناگواری وجود دارد. انشاءالله دیگر شاهد وقوع جنگ نباشیم و برای مردم کشورمان و جهانیان صلح، امنیت،آسایش و آرامش آرزو کنیم.
Belgium
حسینی
۲۲:۵۶ ۲۱ دی ۱۳۹۸
مطمن باش سردار عزیز پشت این قضیه فتنه ها خوابیده همینطور که رهبر ما در سال ٩٧ هشدار این فتنه ها رو داده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۲۱ دی ۱۳۹۸
⭕️ موضوع هواپیمای اوکراینی می تواند بسیار پیچیده باشد. از بین بردن افتخاراتی چون حماسه های بی بدیل در تشییع حاج قاسم، موشک باران مستقیم پایگاه استراتژیک امریکا و بعد عاجز ماندن ترامپ از پاسخ، چیزی نیست که دشمن از آن کوتاه بیاید. وارد دوران دشواری از نبرد امنیتی و‌ شناختی شده ایم.



⭕️ ۴۱ سال آسمان را برایمان امن کردند
۴۱ سال نگذاشتن از آسمان ما سواستفاده شود
۴۱ سال پر از فضای ملتهب و حساس
۴۱ سال ما نگاهمون به اسمان فقط برای دیدن ستاره ها و زیبایی های آن بود.
۲۱ملیون و پانصدو پنجاه هزار دقیقه خطا نکردند
حال با یک خطا( هر چند نباید میشد) زحمات آنان را زیر سوال نبریم.




Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۲۱ دی ۱۳۹۸
اگه ایران سرباز خودشو که از خاک حفاظت میکرده اعدام کنه...این به این معنی سرباز کشی باب میشه....و هر کسی دیگه حاضر نیست پشت این پدافندها بشینه
#من_دفاع_میکنم_از_افسر_پدافند
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۲:۵۲ ۲۱ دی ۱۳۹۸
شما عزیزه دل مایی سردار...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۲۱ دی ۱۳۹۸
اگه ایران سرباز خودشو که از خاک حفاظت میکرده اعدام کنه...این به این معنی سرباز کشی باب میشه....و هر کسی دیگه حاضر نیست پشت این پدافندها بشینه
#من_دفاع_میکنم_از_افسر_پدافند
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۲۲:۴۹ ۲۱ دی ۱۳۹۸
سلام
کسی از حال اون اوپراتور پدافند خبر داره که بعد از این که متوجه شده بجای دشمن هواپیمای خودی رو زده چه حالی داره
وقتی حداقل حقوق رو می گیری و اگر درست زده بود وظیفه اش رو خوب انجام داده
ولی حالا که اشتباه کرده جنایتکار شده،
Singapore
محسن
۲۲:۴۲ ۲۱ دی ۱۳۹۸
بمیرم برات سردار میتونم تصور کنم که چقدر ناراحتی
برای کسی که حاضره برای تک تک ما ایراتنیا جونشو بارها فدا کنه این اشتباه تو زیر مجموعش از ۱۰۰۰با مردن بدتره
سردار هیچکس از این حادثه خوشحال نیست بجز دشمنایه وجودیه ما
سردار تو لاعقل برای من کمتر از حاج قاسم نیستی
سردار خودتو نباز که این ملت تازه حاج قاسمشون از دست دادن
Iran (Islamic Republic of)
Ayeh
۲۲:۴۰ ۲۱ دی ۱۳۹۸
داغ سردار دلها شهید سپهبد حاج قاسم عزیز هنوز قلب هایمان را میسوزاند سردار عزیز دیگر شما اینگونه خودرا ملامت نکنید برای اشتباهی که مقصرش نیستید این ملت همیشه پشت سپاه وولایتش هست میدانیم امنیت جان ما برای شما چقدر باارزش است که از جانتان برایمان بگذرید نمیدانم انهایی که سعی دارند شایعه پراکنی کنند وزود قضاوت کنن در چه فکری هستند ان اپراتور اگه واقعا هواپیما نه کروز بود ومیزد حال در فکر ان عده قهرمان بود ولی یک اشتباه که عمد هم نبوده چه عذاب وجدانی را برایش روانه میکنند.خدا حفظتان کند خدا به همه مان صبر دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۲۱ دی ۱۳۹۸
چه روزهای سختی!خدا به همه ی مردم ایران ارامش وصبر عطا کند فقط دشمنان ما شاد شدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۲۱ دی ۱۳۹۸
جدیدا سرعت موشک کروز آمریکایی با سرعت هواپیما 737 برابر شده!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۲۲ دی ۱۳۹۸
اگه سیتم ناوبری هواپیمادستکاری بشه آره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۲۱ دی ۱۳۹۸
مگه میشه هواپیمای مسافری بری رو از جنگی یا موشک تشخیص نداد چه جور سپاه خبر نداشتن که اون ساعت هواپیمای مسافر بری درحال پرواز هست براحتی جون ۱۷۰ نفر رو گرفتن اونم هواپیمایی که نخبه هامون توش بودن واقعا دردناکه............
Iran (Islamic Republic of)
محمد جواد خالداری
۱۲:۱۰ ۲۲ دی ۱۳۹۸
دوست عزیز بگذار کارشناسان نظر بدهند اب به اسیاب دشمن نریز/متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۲ دی ۱۳۹۸
چرا پروازها لغو نشدن.مسئول لغو پروازها چرا پاسخگو نیست.اگه تعداد هواپیماها بیشتر بود اونوقت چی
Germany
ناشناس
۱۵:۵۱ ۲۲ دی ۱۳۹۸
محمد جواد کارشناسان نظرشون رو گفتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۲۲ دی ۱۳۹۸
فکر میکنی رادار میتونه اینا رو تشخیص بده
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۲:۲۴ ۲۱ دی ۱۳۹۸
درود به شرافت سردار,صادقانه اشتباهات نا خواسته یگ نفر رو شجاعانه پذیرفتی,کجای دنیا اینجوری سراغ داریم, یاوه گویان رو به خدا بسپارید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۴ ۲۲ دی ۱۳۹۸
بعد از سه روز شجاعت است
Iran (Islamic Republic of)
زهره
۱۳:۳۷ ۲۳ دی ۱۳۹۸
حرفای سردار را اگه می شنیدی این جواب را نمیدادی
Iran (Islamic Republic of)
ارمان
۲۲:۲۳ ۲۱ دی ۱۳۹۸
سردار اگه میخایی ببخشیمت فقط یک راه داری من دردمندم مصیبت دیده ام هزاران مشکل وگلایه و انتقاد از دولت دارم ولی فقط زمانی میبخشمت که انتقام قاسم منو قاسم مارا وقاسم ایرانو از ترامپ بگیری اگر گرفتی تاج سر مایی ولی نگرفتی اونموقه استعفا بده بزار کسی بیاد جات که این کارو بکنه همه ملت اینو میخان حتی اگه هممون کشته بشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۲۱ دی ۱۳۹۸
مردم عزیز سعی کنید بصیرت داشته باشید زود قضاوت نکنید مراقب ترفند های دشمنان باشید و در دام رسانه های اونها گرفتار نشید ما همه به شدت ناراحتیم اما انصافا سپاه کم خطر رو از ما دور نکرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۲۱ دی ۱۳۹۸
⭕️ ژوئن۱۹۸۰ یک هواپیمای مسافری ایتالیا نزدیک سواحل جزیره اوستیکا در جنوب این کشور منفجر شد و ۸۰ مسافر آن از جمله ۱۱ کودک کشته شدند. بعد از ۳۵ سال در آوریل ۲۰۱۵ اعلام شد که عامل سقوط این هواپیما شلیک موشک از یک جنگنده آمریکایی بوده است.
برای آمریکاپرستان ۳روز از ۳۵سال بیشتر است!

درود بر سردار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۲۲ دی ۱۳۹۸
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
سلمان
۲۲:۱۹ ۲۱ دی ۱۳۹۸
سردار عزیز..مردم عزیز من هزاران درد دارم مشکل دارم ولی وقتی خوبیها وجانفشانیهای سپاه رو کنار اینگونه مشکلات میزارم میبینم سپاه شایسته هزاران اخسنت ودست مریزاده واگر نبود سپاه الان داعش ویا ترامپ حرامزاده الان در تهران بودن پس ای نردن قدر شناس وقتی بچه خودتون اشتباه مرتکب میشه هرقدر هم بزرگ وسخت .ایا اونو تردش میکنید یا کتار میایید اونم نه ازروی عمد..پس سردار حاجی زاده تورو با همه اشنباهات زیر مجموعه ات بخاطر اونهمه پیشرفت واقتدارو ...نیبخشمت بشرطی که انتقام سخت ازترامپ رو فرانوش نکنی ...بشرطی که قول بدی درد و قلب سوخته مارا بخاطر قاسم خنک کنی اگر اینکارو کردی همه میبخشنت همه ومدال افتخار هم تقدیمت میکنن ... دنتقام قاسم رو بگیر بگیر ..میدانو خالی نکن .. تحت تاثیر بازیها وشانتاژ ها نباش ... انتقام قاسم ایرانو بگیر .. اگه نگیری اونوقت نمیبخشنت..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۲۱ دی ۱۳۹۸
⭕️حال که #سردار_حاجی_زاده مردانه به میدان مسئولیت تاخته و گردن از مو باریکترش را زیر تیغ قضاوت ملت گذاشته، چنگ بر صورت #سردار_سلیمانی چه قهقهه ای از شیطان اکبر بلند کرد!
چه زود کفتارها دور شیر زخمی را گرفتند!
#ایران_تسلیت
وقتی عده ای خائن عکس شهید سلیمانی را پاره میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۲۲:۱۵ ۲۱ دی ۱۳۹۸
سردار ما هیچوقت زحمات شما رو فراموش نمیکنیم ولی این اشتباه واقعا دهن ما رو به عنوان هواداران نظام و شما بست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۲۱ دی ۱۳۹۸
سلام و درود خداوند بر سردار عزيز حاجي زاده
سردار جان من يه جوون ايراني هستم كه خيلي وقتا نمازم رو هم درست نميخونم و اونجور ي كه بايد حزب الله ايم نيستم و به اين دلايل هم شرمنده خدا هستم، اما ميخاستم بگم سردار من به خوبي از زحماتي كه شما شير مردان با غيرت براي كشور اسلامي عزيزمون كشيديد و ميكشيد اطلاع دارم و تا قيامت من شمارو مثل پدرم دوست دارم و با رفتن سردار سليماني كه واقعا هويت ما بودن افتخار ما بودن هرگز دلم نميخاد ديگه يك سردار با ارزشو با وقاري مثل جنابعاليو ناراحت ببينم ، تو يه كلام سردار جان من نوكرتم سربازتم باهمه وجود الهي من بميرم ولي غم تو صورت برادران سپاهي و ارتشي عزيزمون نبينم
Iran (Islamic Republic of)
پردیس
۲۲:۱۵ ۲۱ دی ۱۳۹۸
فکر کردین ماه پشت ابر میمونه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۲۱ دی ۱۳۹۸
⭕️ حمله به #سپاه، تخریب سپاه، تحقیر سپاه، تضعیف سپاه، یعنی دقیقا همان چیزی که دشمن می‌خواهد.

Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۲۲ دی ۱۳۹۸
دقیقا همینطور
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۲:۱۰ ۲۱ دی ۱۳۹۸
‌شک‌نکنید‌‌‌که‌کار‌آمریکا‌بوده‌است.مرگ‌بر‌آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۲۲ دی ۱۳۹۸
میگن مذاکراتی هم با هم داشتن قبل انتقام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۲۱ دی ۱۳۹۸
اون روزی که با داعش خونخوار شماها بی ادعا در صحن بودید ما با خیال راحت در کنار خانواده هامون بودیم خدمات خالصانه ی شماها رو فراموش نمیکنیم
مردان با شرف و با عزت و بی ادعای اسلام سرتون رو بالا بگیرید ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۲۱ دی ۱۳۹۸
وایی اگر یه تار مو از سر سردار کم شود صفحه روزگار را سیاه میکنیم....جانمان فدای سپاه پاسداران و رهبر عزیزمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۲۱ دی ۱۳۹۸
سردار , دشمنت باید آرزوی مرگ کند
United Arab Emirates
سرباز وطن
۲۱:۵۹ ۲۱ دی ۱۳۹۸
سرت سلامت سردار عزیز.تسلیت عرض میکنم ب خانوادگان جانباختگان خداوند ب خانوادهاشون صبر بده.
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۲۱:۵۳ ۲۱ دی ۱۳۹۸
درود بر سردار بزرگ ایران اسلامی.ای کاش من بمیرم و سردار سپاه عزیزتر تر جانم آرزوی مرگ نکند.حادثه ای بسیار غم ناک بود .تسلیت باد بر همه ی ایران و جهان.باید ایران عزیزمون اصلاح بشه و این کار یک روز و یا دوروز نیست.جانم فدای ایران اسلامی و مردمان با عزت و غیورش
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۱:۴۸ ۲۱ دی ۱۳۹۸
تو نظرات یکی نوشته "سردار تنها"

خدایی دلم گرفت از این همه بی وفایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۲۱ دی ۱۳۹۸
سردار حاجی زاده ما رو سربلند کردی خدا عزیزترکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۲۱ دی ۱۳۹۸
ما سپاه رو با سردارش حاج قاسم می شناسیم سپاه همیشه پیروز نبردها بوده و هست مرگ بر ترامپ
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۱:۴۴ ۲۱ دی ۱۳۹۸
سرت بالا باشه جناب حاجی زاده دشمن انقلاب و نظام رو یجوری سوزوندی که نگو ، خدا رحمت کنه مسافرای اوکراین رو روحشون شاد باشه قرار به سانحه باشه آمریکا رکورد سانحه و زدن هواپیما دستشه ، دمتون گرم که با صداقت پذیرفتید و مسوولیت قبول کردید اجرتون با خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۲۱ دی ۱۳۹۸
سردار شما نور چشم ما هستید
یادگار سردار شهیدمان
ما همه با همیم در خوشی و ناخوشی در شادی و غم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۲۱ دی ۱۳۹۸
خداوکیلی تو وضعیت جنگ پرواز کردن هوا پیمای مسافربری یعنی مسولین فرودگاه کسی نبود بداند در چه وضعیتی هستم یادمان باشد ما هنوز در همان وضیعت هستیم نیروهای مدافع مملکت احساس ضعف نکنید سپاه همان سپاه هست براما
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۲۱:۳۵ ۲۱ دی ۱۳۹۸
خدا رفتگان این حادثه رو رحمت کنه و به بازماندگانشون صبر بده.ان شاءالله آخرین غمشون باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۲۱ دی ۱۳۹۸
سپاه دلیر دشمنت بمیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۲۱ دی ۱۳۹۸
خوبه مدارس رو تعطیل نکردند
۱۲۳۴
آخرین اخبار