استاندار گیلان گفت: مشروعیت بخشی به فعالیت‌های سیاسی، مدیریت منازعات و جامعه پذیری از کارکرد‌های اصلی احزاب است .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان؛ امروز در نشست اعضای خانه احزاب گفت: مشروعیت بخشی به فعالیت‌های سیاسی، یکپارچگی ملی، گسترش فعالیت‌های سیاسی و انتخاباتی، مدیریت منازعات، جامعه پذیری از کارکرد‌های اصلی احزاب است که تاکنون آنطور که باید و شاید احزاب نتوانسته اند که به این کارکرد‌ها عمل کنند.

او افزود: حضور مردم در پای صندوق‌های رای بعد از انقلاب نتیجه مقبولیت حاکمیت و نقش موثر و شگرف انقلاب اسلامی در شکوفایی سیاسی مردم است و این درصد کمی به دلیل فعالیت احزاب است.

استاندار گیلان ، با بیان اینکه هدف احزاب در شرایط حاضر باید تشویق نخبگان سیاسی به مشارکت سیاسی باشد، گفت:احزاب باید پتانسیل‌های وجودی خودشان را بشناسند و بر اساس آن عمل کنند که بهترین میدان عمل احزاب سیاسی انتخابات است.

زارع تصریح کرد: در گیلان ۴۳حزب فعال است که بر بر اساس آخرین آمار‌ها ۳۱حزب خود را بر اساس قوانین احزاب تطبیق دادند و مشارکت می‌کنند که این آمار بسیار خوبی است.

در این نشست نمایندگان احزاب در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی و نقش احزاب در بالا بردن مشارکت مردم در انتخابات بحث و تبادل نظر کردند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.