مهم‌ترین حوادث امروز را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مهم‌ترین حوادث امروز (شنبه ۲۱ دی ماه ۹۸) استان گیلان را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری پلیس قلابی

فرمانده انتظامی لاهیجان از دستگیری پلیس قلابی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ رسول عزیزی، فرمانده انتظامی لاهیجان امروز گفت: فردی که عکس هایش را با لباس نیروی انتظامی در فضای مجازی منتشر می‌کرد دستگیر شد.

او افزود: جوانی ۲۰ ساله اهل این شهرستان که با پوشیدن لباس نیروی انتظامی و در دست داشتن تجهیزات پلیسی، عکس هایش را در اینستاگرام منتشر می‌کرد شناسایی و دستگیر شد.

کشف ۳۷ قبضه سلاح

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: ۵ قبضه سلاح قاچاق در استان کشف و ضبط شده است.

ساسان اکبری پور، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: ۵ قبضه سلاح قاچاق و ۳۲ قبضه سلاح شکاری در هفت روز گذشته در استان کشف و ضبط شده است.

او از دستگیری ۳ متخلف حرفه‌ای با بیش از ۶۵ قطعه پرنده شکار شده در حین ارتکاب جرم خبر داد و افزود: گشت کنترل و پایش مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان مداوم و به صورت محسوس و نا محسوس در راستای ایجاد امنیت بسیار مناسب در زیستگا‌ها و مناطق چهارگانه استان اجرا می‌شود.


رفع تصرف ۵ /۲هکتار  از اراضی تالابی

۵ /۲هکتار از اراضی تالابی از اراضی تالابی تالش رفع تصرف شد.

عارف شادکام، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تالش گفت: ۲۵ هزارو ۳۹۰ مترمربع از اراضی تالابی جوکندان منطقه حفاظت شده لیسار تالش رفع تصرف و به عرصه تالاب بازگردانده شد.

او افزود: در اجرای دستور قضایی و پیگیری‌های اداره محیط زیست دو قطعه زمین از اراضی تالاب جوکندان در محدوده قنبر محله که از سوی دو سودجو در سال‌های گذشته تصرف و در آن کشت و کار انجام می‌شد با حضور ماموران یگان حفاظت محیط زیست تالش و نظارت فرماندهی و نیرو‌های پاسگاه انتظامی جوکندان رفع تصرف و به عرصه تالاب ملحق شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تالش گفت: تالاب جوکندان به وسعت ۳۹۰ هکتار در منتهی الیه ضلع شرقی منطقه حفاظت شده لیسار قرار دارد و یکی از مهمترین زیستگاه پرندگان به خصوص پرندگان مهاجر بوده که سازمان حفاظت محیط زیست در حال اجرای پروژه احیای این تالاب است.

عارف شادکام، با بیان اینکه حفظ و حراست از محیط زیست و حیات وحش یک وظیفه عمومی است، تصریح کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی موضوع را به اداره محیط زیست و یا مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.