عضو شورای شهر تهران ۵ دلیل حضور دوباره دستفروشان در برخی خیابان‌های پایتخت را تشریح کرد.

۵ دلیل حضور دوباره دستفروشان در خیابان‌های پایتختبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن خلیل آبادی عضو شورای شهر تهران ، درباره حضور مجدد دستفروشان همزمان با نزدیک شدن دو ماه پایانی سال در برخی از معابر و خیابان‌های پایتخت اظهار داشت: همه ساله دستفروشان در دو ماه بهمن و اسفند حضور بیشتری در شهر می‌یابند و این یکی از ویژگی‌های بازار است. مردم هم از طرفی به سمت و سوی تدارک وسایل شب عید می‌روند و به دلیل افزایش تقاضا و اقبال بیشتر مردم حضور دستفروشان پررنگ می‌شود.

وی با بیان اینکه برخورد با دستفروشان باید قانونی و بر اساس مقررات حقوقی و شهری باشد، تاکید کرد:‌برخورد فیزیکی با دستفروشان به هیچ عنوان پسندیده نیست و شهرداران مناطق اقداماتی برای ساماندهی دستفروشان آغاز کرده‌اند.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: شرایط اقتصادی مشکلات مربوط به اشتغال، افزایش قیمت‌ها و درآمد اندک گروه‌های پایین جامعه همچنین توسعه حاشیه تهران سبب گسترش دستفروشی شده و از سویی نیز این مسئله با اقبال شهروندان مواجه بوده است.

 حجت نظری، عضو شورای شهر تهران هم پیش از این اعلام کرد: گاهی اعلام شده که معابر را به شهروندان جهت دستفروشی اجاره می‌دهند که این مسأله خلاف قانون و حتی جرم است، ولی مشخص نیست که این منافع اقتصادی نامشروع به دست چه کسی مدیریت می‌شود.

وی گفت: من از این مدیریت بی‌اطلاعم، ولی امیدوارم شهرداری با اجرای مصوبه شورای شهر دست این افراد را از منافع نامشروع اقتصادی قطع کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب ها: شهرداری ، دست فروشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار