مراسم بزرگداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توسط صنعتگران آذربایجان شرقی برگزار و هزینه تاج گل و تابلوی تسلیت این مراسم با همکاری ستاد دیه آذربایجان شرقی، صرف آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، مراسم بزرگداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توسط صنعتگران آذربایجان شرقی برگزار و هزینه تاج گل و تابلوی تسلیت این مراسم با همکاری ستاد دیه آذربایجان شرقی، صرف آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد می‌شود.

 هنربر عضو هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی در جلسه مشترک خانه صنعت و معدن، سازمان صنعت، معدن و تجارت، شهرک‌های صنعتی و ستاد دیه استان با اشاره به مراسمی که از طرف صنعتگران و تجار آذربایجان شرقی به پاس خدمات ارزشمند سردار بزرگوار، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود، گفت: این مراسم از طرف جمعی از صنعت‌گران استان روز پنجشنبه ۲۶ دی ماه از ساعت سه الی پنج در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز برگزار می‌شود.

 هنربر افزود: نام شهرک صنعتی تبریز ۴ نیز به نام این شهید بزرگوار تغییر داده شده است که در این مراسم به طور رسمی اعلام و از تابلوی شهرک صنعتی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی رونمایی می‌شود.

عضو هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان با اشاره به پیشنهاد ستاد دیه استان مبنی بر اهدای هزینه گل و تابلو مراسم گرامیداشت شهید سلیمانی توسط صنعتگران استان به منظور آزادسازی تعدادی از زندانیان، گفت: در صورت موافقت اکثریت اعضا با این پیشنهاد، هزینه گل و تابلو این مراسم به منظور آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد اهدا می‌شود.

او گفت: سردار رحیم نوعی اقدم، فرمانده جبهه مقاومت، سخنران مراسم بوده و مداحی و برپایی ایستگاه صلواتی نیز از دیگر برنامه‌های مراسم بزرگداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توسط جمعی از صنعتگران استان است.

 امین زاده، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز در ادامه این جلسه از رونمایی از مجسمه سردار شهید قاسم سلیمانی در ورودی پارک شمیم پایداری با همکاری صنعتگران استان و سپاه عاشورا خبر داد.

 تقی پور، مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی نیز در خاتمه با بیان اینکه سنت حسنه آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد با اهدای بخشی از هزینه ضیافت مجالس ترحیم مختص شهر اولین‌ها است،گفت: این سنت حسنه هنوز در هیچ یک از شهر‌های کشور محقق نشده و این نشانه غنای فرهنگی مردم تبریز است.

او از مراجعه ۲۶۱ خانواده برای اهدای بخشی از هزینه ضیافت مجالس ترحیمشان برای آزاد سازی زندانیان خبر داد و افزود: تاکنون ۲۶۲ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد از این محل آزاد شده‌اند.

او گفت: اینبار هم تبریز آغازگر ارائه ایده اهدای هزینه تاج گل و تابلو مراسم بزرگداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بوده و امیدواریم این کار خیر به سایر استان‌ها نیز تسری پیدا کند.

تقی‌پور افزود: شماره حسابی از طرف خانه صنعت و معدن به منظور واریز هزینه تاج گل و تابلو اعلام می‌شود.

او در ادامه از آزادسازی ۳۳۳ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد از زندان‌های استان از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: در مجموع چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به منظور آزادسازی این افراد هزینه شده که میانگین پرداخت برای هر زندانی ۱۲ میلیون تومان است.

او گفت: هر فرد خیر و علاقه‌مند تنها با اهدای پنج میلیون تومان، زندانی مورد نظرش را از میان پرونده‌های معرفی شده انتخاب کرده و با حصول اطمینان از وضعیت او قبل و بعد از آزادی، می‌تواند زمینه آزادسازی یک زندانی را فراهم کند.

بر اساس این گزارش، این مراسم با حضور کلیه فعالان اقتصادی استان ساعت ۱۵ الی۱۷ روز پنجشنبه مورخ ۹۸/۱۰/۲۶ در حسینیه شهداء گمنام وادی رحمت تبریز برگزار می‌شود.

در همین راستا مقرر شد تا تمام صنعتگران و تجار در راستای اشاعه فرهنگ و سنت حسنه آزادیی زندانیان جرائم غیر عمد هزینه اهدای گل، تابلو تسلیت و یا بنر در مجلس سردار شهید به شماره حساب ۴۰۸۱۶۴۹۱۳۰ بانک ملت شعبه مسجد کبود (خانه صنعت، معدن وتجارت آذربایجان شرقی) واریز کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.