سخنگوی دولت ژاپن اعلام کرد «آبه شینزو» نخست‌وزیر این کشور از فردا (شنبه یازدهم ژانویه) سفر خود به منطقه غرب آسیا را آغاز می‌کند.

آبه فردا وارد منطقه می‌شودبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، آبه شینزو، نخست‌وزیر ژاپن قرار است از فردا سفر خود به عربستان سعودی، امارات عربی متحده و عمان را آغاز کند.

آبه پیش از این درباره تنش‌های اخیر منطقه گفته بود: «من عمیقا نگران تنش‌ها در غرب آسیا هستم و امیدوارم که با تلاش‌های دیپلماتیک بتوانیم در کاهش تنش‌ها در منطقه موثر باشیم.»

آمریکا بامداد جمعه گذشته با حمله هوایی به فرودگاه بغداد سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و ۱۰ تن دیگر از جمله فرمانده نیرو‌های بسیج مردمی عراق را به شهادت رساند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری رسما اعلام کرد به دستور مستقیم او عملیات انجام شد.

به دنبال ترور سردار سلیمانی به دست آمریکا، بامداد روز چهارشنبه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد با استفاده از موشک‌های بالستیک، پایگاه «عین الاسد» در عراق که نیرو‌های ارتش ترورریستی آمریکا در آن مستقر هستند را مورد هدف قرار داد. این پایگاه بزرگترین، مجهزترین و مهمترین پایگاه آمریکا در عراق به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۷:۰۰ ۲۰ دی ۱۳۹۸
نمیخواد بیایی جدا کنی // دعوا تموم شد
آخرین اخبار