رییس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: بستر در استان کرمانشاه وجود دارد تا با تاکید بر وضع موجود در قالب اجرای برنامه ۳ ساله ۷۸ هزار نفر شغل در استان در بخش کشاورزی ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه  با اشاره به  پتانسیل های استان و تشریح برنامه ۳ ساله استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت؛ با همکاری خبرگان کشاورزی ،اساتید دانشگاه وحمایت های استانداری برنامه ۳ ساله سازمان تهیه شده است و در این راستا تولیدات استان با اجرای این برنامه از ۴/۲ میلیون تن به ۶ میلیون تن خواهد رسید.

حاتمی در ادامه با اشاره به تولیدات استان در حوزه های مختلف پرداخت و افزود ؛ این بستر در استان کرمانشاه وجود دارد تا با تاکید بر وضع موجود در قالب اجرای برنامه ۳ ساله ۷۸ هزار نفر شغل در استان در بخش کشاورزی ایجاد شود.

او گفت:توسعه باغات مدرن ،افزایش تولید گوجه فرنگی و ذرت ،افزایش سطح زیر کشت چغندر پاییزه،توسعه باغات در اراضی شیبدار ،توسعه کشت باغات گل محمدی ،توسعه کشت زعفران و نخود پاییزه ،توسعه گلخانه ها در ستور کار قرار داد و در برخی از موارد نیز این رشد صورت گرفته است.

او  سپس با اشاره به رتبه های برتر استان کرمانشاه در سطح کشور و توفیقات سازمان در تولید گوشت مرغ ،گوشت قرمز و عسل طی یکسال اخیر گفت ؛ قطعا این توفیقات ادامه خواهد یافت و در بحث تولید اسب کرد نیز برنامه های خوبی تدارک دیده شده است.

حاتمی در پایان گزارش خود به بحث کمبود اعتبار برای تکمیل سامانه های گرمسیری ،کمبود اعتبار برای پیگیری نظام نوین ترویج،تخصیص بودجه برای تکمیل شهرک های گلخانه ای، کمک به کاهش نرخ سود تسهیلات کشاورزی،عدم پذیرش طرح های سردخانه توسط بانک های عامل،مشکل طرح های صنایع تبدیلی و تکمیلی ،مقررات مربوط به واگذاری اراضی منابع طبیعی ،استخدام ناظرین کشاورزی پرداخت.

 کاشفی رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و کشاورزی استان کرمانشاه  تکمیل سامانه های گرمسیری و توجه به صنایع تکمیلی را از جمله نیازهای فعلی استان به حساب آورد.


انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.