فرماندار چابهار گفت: با اعلام اداره هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی جدید ادارات و سازمان‌های این شهرستان در حال آماده باش برای مقابله با هرگونه سانحه و بحران احتمالی و خدمات رسانی لازم در سیل و بارندگی هستند.

سامانه بارشی ادارات چابهار را به حالت آماده باش درآوردبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، رحمدل بامری فرماندار چابهار در نشست فوق العاده ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان چابهار تاکید کرد: شهرداران شهر‌های تابعه چابهار، نگور و پلان و مدیریت امور منابع آب این شهرستان به قید فوریت نسبت به لایروبی و پاکسازی انهار و کانال‌های شهری و روستایی اقدام کنند.

او  بیان کرد: مدیریت راهداری و حمل نقل جاده‌ای شهرستان نسبت به لایروبی و پاکسازی دهانه تمامی پل‌های راه‌های ارتباطی اقدام کنند تا باراندگی و جاری شدن روان آب سبب بسته شدن راه‌ها نشود.

فرماندار چابهار افزود: با توجه به اهمیت مباحث مطرح شده در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران تمامی مدیران شخصا در نشست‌ها حضور یابند و از اعزام جانشین خودداری کنند تا تصمیمات لازم و اجرایی اتخاذ شود.

او گفت: ادارات آموزش و پرورش شهرستان چابهار و منطقه دشتیاری با توجه به شدت سامانه ذکر شده در روز شنبه در صورت لزوم موضوع تعطیلی مدارس را به ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان اعلام تا اقدامات لازم انجام شود.

بامری اظهار داشت: کلیه مدیران در مواقع بحران به صورت ۲۴ ساعت در دسترس و پاسخگوی تماس‌های مربوطه باشند و تا اطلاع ثانویی تمامی مرخصی‌ها لغو شده است.

او ادامه داد: بخشداران و دهیاران موضوع ورود سامانه بارشی و هشدار‌های لازم را به عموم شهروندان و جامعه روستایی اطلاع رسانی کنند.

فرماندار چابهار تصریح کرد: تمامی بند‌های خاکی غیرمجاز مردمی و همچنین بند‌های خاکی اجرا شده توسط اداره منابع طبیعی شهرستان و بخشداری‌ها مورد بازدید و بررسی قرار گیرد و نسبت به استحکام بخشی آن‌ها اقدام و بند‌های غیر مجاز با همکاری منابع طبیعی تخریب و جمع اوری شود.

او  افزود: بیمارستان و مراکز بهداشتی _ درمانی و اورژانس به صورت آماده باش و با تمام توان و امکانات و تجهیزات لازم پذیرای آسیب دیدگان احتمالی باشند و اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان تمامی انبار‌ها و سیلو‌های مواد غذایی به لحاظ کمی مورد بازدید و بررسی قرار داده تا از لحاظ دپوی اقلام مورد نیاز و ضروری دچار کمبود نشوند.

معاون استاندار سیستان وبلوچستان وفرماندار شهرستان ویژه چابهار ادامه داد:جمعیت هلال احمر شهرستان نسبت به پیش بینی و ذخیره سازی کالا‌ها و تجهیزات مورد نیاز بحران اقدام و نیرو‌ها را برای خدمات رسانی بهتر به مناطق مختلف اعزام کند.

بر اساس اعلام اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان با ورود سامانه جدید بارشی از جمعه شب تا صبح یکشنبه رگبار فوق سنگین در این استان پیش‌بینی می‌شود.

معاون دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تمرکز بارش‌ها در مناطق مرکزی، جنوب و سواحل است، گفت: انتظارمی‌رود بارش‌ها بین ۵۰ تا ۹۰ میلی‌متر و در برخی نقاط بیش‌از ۱۰۰ میلی‌متر باشد.

روح‌الله سرگزی اظهار داشت: رگبار فوق سنگین باران، رعد و برق همراه با وزش باد شدید و احتمال بارش تگرگ از مهمترین پیامد‌های این سامانه بارشی است.

او  بیان کرد: آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، بالاآمدن سطح آب سدها، برخورد صاعقه، مه گرفتگی، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها در مناطق کوهستانی خاش و بزمان به دلیل بارش برف از عمده پیامد‌های سامانه بارشی جدید در اکثر نقاط استان است.

او  توصیه کرد: در زمان فعالیت سامانه بارشی از اطراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری و از سفر‌های غیرضروری پرهیز شود.

معاون مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین در این مدت هنگام تردد در جاده‌ها احتیاط کامل رعایت و از صعود به ارتفاعات این استان به دلیل بارش برف و وزش باد شدید خودداری شود.

او  خاطر نشان کرد: تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی بارندگی‌های اخیر با بسیج امکانات تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان اندیشیده شده است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار