مجتمع تکثیر و پرورش ماهیان زینتی یکی از بزرگترین واحد‌های آبزی پروری کشور در شهرک لیا قزوین در حال احداث است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، شهرام نجاری مسئول صدورپروانه اداره کل دامپزشکی استان قزوین گفت: مجتمع تکثیر و پرورش آبزیان شرکت آبزی پروری دشت قزوین در زمینی به مساحت ۳۵ هزار متر مربع و زیر بنای ۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع، با ظرفیت تکثیر و پرورش ۳۰ میلیون قطعه ماهی زینتی، در شهرک لیا مراحل پایانی ساخت را پشت سرگذاشته است و در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد.

نجاری این مجتمع تکثیر و پرورش ماهیان زینتی را یکی از بزرگترین واحد‌های آبزی پروری در کشور دانست که بخش‌های مختلف آن شامل پرورش آبزیان زینتی، تولید گیاهان آبزی، ساخت تجهیزات جانبی، و واحد تولید خوراک آبزیان است.

حمید زینالی مدیر کل دامپزشکی استان قزوین در بازدید از این مجتمع گفت: راه اندازی این مجتمع نقش مهمی در کاهش واردات خوراک آبزیان و همچنین ماهیان زینتی دارد و با کنترل‌های بهداشتی که بر روی ماهی و خوراک تولیدی این مجتمع انجام خواهد شد، از بروز و شیوع بیماری‌های آبزیان تا حد زیادی کاسته می‌شود.

زینالی افزود: همچنین با توجه به کاهش هزینه‌های حمل و نقل آبزیان از کشور‌های آسیای جنوب شرقی و به صرفه بودن تهیه آبزیان توسط کشور‌های همسایه و اروپایی از ایران، راه اندازی این مجتمع موجب رونق صادرات آبزیان و تجهیزات مربوطه خواهد شد.

شروع به کار این مجتمع آبزی پروری موجب ایجاد اشتغال برای حدود ۵۰ نفر می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار