معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت:به علت بارش سنگین برف و کولاک از شب گذشته رفت و آمد در ۳۰ درصد راه‌های روستایی آذربایجان شرقی به سختی صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، رسول زاده معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان  گفت:به علت بارش سنگین برف و کولاک از شب گذشته رفت و آمد در ۳۰ درصد راه‌های روستایی آذربایجان شرقی به سختی صورت می‌گیرد.

او افزود:این روستا‌ها در مناطق کوهستانی و سخت عبور قرار دارند و از ۲ هزار و ۷۵۴ روستای استان حدود یک هزار روستا فاقد راه دسترسی مناسب هستند و با هر بارش برفی رفت و آمد در آن‌ها به سختی امکان پذیر است.

رسول زاده با اشاره به اینکه هم اکنون همه راه‌های اصلی، فرعی و آزادراه تبریز زنجان باز است و تردد خودرو‌ها در آن‌ها با احتیاط در حال انجام است افزود: شب گذشته عوامل راهداری فقط موفق به باز کردن یک خط از هر دو طرف آزادراه برای تردد خودرو‌ها شدند و با تلاش شبانه روزی از بسته شدن این مسیر و سایر راه‌های اصلی و فرعی استان جلوگیری کردند.

او گفت: عوامل راهداری استان از شب گذشته ۶ هزار کیلومتر از راه‌ها را در چند مرحله برف روبی، تیغ زنی و نمک پاشی کردند.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان افزود: هم اکنون بارش برف، کولاک و مه در راه‌های اصلی، فرعی و روستایی به ویژه مناطق کوهستانی و گردنه‌های استان ادامه دارد و موجب لغزندگی آن‌ها شده است.

او با اشاره به اینکه ارتفاع برف در برخی از مناطق کوهستانی استان تا ۲۵ سانتی متر می‌رسد، افزود: هم اکنون عوامل راهداری این اداره کل در قالب ۹۰ گروه با استقرار در ۵۱ راهدارخانه و با استفاده از حدود ۴۰۰ دستگاه خودرو سبک و سنگین در حال برف روبی، تیغ زنی و نمک پاشی راه‌های استان هستند.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی افزود: با توجه به لغزنده بودن جاده‌های استان به ویژه در مناطق کوهستانی، رانندگان از تردد غیرضروری خودداری کرده و در صورت ضرورت خودروی خود را به زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا است و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستا‌ها سکونت دارند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.