مسعود سلیمانی:

آمریکایی‌ها با دانش و فهمیدن ما مشکل دارند/ تحقیقات اولیه برای درمان سرطان مغز

استاد برتر سلول‌های بنیادی گفت: آمریکایی‌ها با استقلال ما در علم مشکل دارند و به محض اینکه پیشرفت کنیم دشمنی می‌کنند.

مسعود سلیمانیبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود سلیمانی از استادان برتر دانشگاه و جزو دانشمندان برتر عرصه سلول‌های بنیادی که به تازگی از زندان آمریکایی آزاد شده است، در گفت‌وگوی خبر  ۲۰ با اشاره به اینکه مشکل آمریکایی‌ها با ما مشکل دانش و فهمیدن است، اظهار کرد: هر کجا بخواهیم روز پای خود بایستیم دشمنی آن‌ها بیشتر می‌شود.

او ادامه داد: مثلا در حوزه دانش هسته‌ای و موشکی بلافاصله بعد از پیشرفت چشمگیر ما  وارد عمل شدند خیلی واضح دشمنی خود را نشان دادند.

این استاد برتر حوزه سلول‌های بنیادی گفت:  وقتی مصرف کننده علم باشیم آمریکایی‌ها با ما مشک ل ندارد، اما وقتی تولید کننده علم باشند به مقابله با ما می‌پردازند.

سلیمانی تصریح کرد: بنده ۱۴ ماه بابت اینکه آدم علمی بودم، در آمریکا اسارت کشیدیم  و تنها اتهام دور زدن تحریک‌ها به من دادند و آنقدر این جرم و ادعا سطحی بود که جرات نمی‌کردند دادگاه تشکیل دهند.


بیشتر بخوانید: دادگاه آمریکا حکم تبرئه دکتر سلیمانی را داد


تهدید همکاران دکتر سلیمانی توسط آمریکایی‌ها

او با بیان اینکه بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ سند علمی در زمینه سلول‌های بنیادی داریم، اظهار کرد:  در دنیا رتبه ۱۵ داریم و این نشان می‌دهد از نظر دانشی وضعیت خوبی داریم بر همین اساس  باید در زمینه کاربردی هم بیشتر کار کنیم  البته اکنون در عرصه سلول درمانی گام‌های خوبی برداشته شده است.

استاد برتر سلول درمانی بیان کرد: آنچه آمریکایی‌ها را بیش از پیش عصبانی می‌کند پیشرفت علم و دانش ما در کشور است و در این شرایط آن‌ها وادار به واکنش‌های انفعالی می‌شود.

سلیمانی با اشاره به وضعیت خودش طی دورانی که در اسارت آمریکایی‌ها بود، بیان کرد: استادان و همکاران من در خارج از کشور تهدید شده بودند تا حمایتی از من نکنند، اما با وجود این استادانی مانند دکتر خادم الحسینی به حمایت از من پرداختند.

تلاش برای درمان سرطان مغز با کمک سلول درمانی

او درباره شرایط فعلی و انجام تحقیقات جدید خود گفت: در زمینه سلول درمانی وارد عمل شدیم و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای درمان سرطان مغز تحقیقاتی انجام دادیم.

استاد برتر عرصه سلول‌درمانی خطاب به دانشجویان ایرانی اظهار کرد: آمریکایی‌ها از خودکفایی ما می‌ترسند پس تلاش کنید و به پژوهش بپردازید، می‌دانم با توجه به محدودیت‌ها انجام کارهای پژوهشی دشوار است اما تحمل این سختی‌ها برای حفظ اقتدار ارزشمند است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۱۹ دی ۱۳۹۸
پرفسور سلیمانی انتقام خون حاج قاسم رو بگیر خیلی برای پیشرفت علمی ما تلاش کن تو توانایی این را داری پرفسور سلیمانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۵ ۱۹ دی ۱۳۹۸
باسلام نه تنهاامریکاییهابلکه اروپاییها نیزباتولید مامشکل دارند اگه مصرف کننده باشیم همه دوستمان دارند ولی هرگاه تولید می کنیم وازبازاربودن رهایی میابیم سخت کینه میکنند ومامیشویم تروریست
آخرین اخبار