کارگروه استانی مبارزه با قاچاق کالا‌های سلامت محور با محوریت رفع موانع پایش شرکت‌های پخش مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی با حضور مدیران ارشد دستگاه‌های ذیربط در معاونت غذا و داروی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،قباد محمدی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : طبق بند هفتم کانون احکام دائمی، تمام شرکت‌های توزیع مواد غذایی و آرایشی بهداشتی باید از وزارت بهداشت مجوز بگیرند.

او گفت : باتوجه به وجود قانون مبنی بر اخذ مجوز شرکت‌های توزیع مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی از وزارت بهداشت، متاسفانه این امر محقق نشده و پایش‌های کارشناسان معاونت غذا و دارو را با مشکلات مختلفی روبروساخته است.

او گفت: آموزش یکی از بهترین راه‌ها برای مقابله با قاچاق کالا‌های سلامت محور و کاستن عوارض ناشی از مصرف این کالا‌های می‌باشد که از کلیه دستگاه‌ها تقاضا داریم در این خصوص ما را یاری کنند.

 کیومرث رحیمی مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل و بازرسی ویژه معاونت غذا و دارو افزود: توزیع مواد آرایشی و بهداشتی به صورت هرمی و یا به صورت زیرزمینی به دلیل اینکه نظارت بر آن‌ها امکان پذیر نیست مشکلاتی را بوجود آورده است که باید در این کارگروه بررسی شده و تصمیماتی در خصوص نحوه رسیدگی و پایش آن‌ها اتخاذ شود.

 حسین بیگلری رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به مشکلات ناشی از مصرف دارو‌های نیروزا در بین جوانان گفت: در شهری با فرهنگ و تمدن کهن مانند کرمانشاه زبینده نیست که شاهد افزایش مصرف دارو‌های نیروزا باشیم.

او افزود: متاسفانه عوارض مصرف این دارو‌ها بسیار زیاد شده است که از جمله آن می‌توان به بیماری‌های قلبی، عروقی، ناباروری و عقیمی، عوارض روحی و روانی و پرخاشگری و نیز مرگ و میر زیر چهل سال اشاره نمود .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.