۳۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات برای خرید و ذخیره سازی میوه شب عید چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، الله کرم نصیری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: ۳۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات برای خرید و ذخیره سازی میوه شب عید استان اختصاص یافت.

او افزود: سازمان تعاون روستایی استان ۱۸ میلیارد ریال بابت خرید میوه پرتقال و ۱۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال مابقی را برای تأمین و ذخیره سازی میوه سیب اختصاص دهد.

نصیری اضافه کرد: طبق بررسی کارشناسان اقتصادی کشور و استان، قیمت دام و طیور تولیدی در یک ماهه گذشته نسبت به شاخص‌های کشوری کاهش چشمگیر داشته است.

او ادامه داد: با برنامه ریزی انجام شده در حال حاضر قیمت گوشت مرغ در این استان پایین‌تر از نرخ مصوب تعیین شده دولتی عرضه می‌شود.

نصیری با بیان اینکه هیچ محدودیتی در عرضه کالای شکر و برنج وارداتی دانه بلند در استان وجود ندارد گفت: با ذخیره سازی مناسب این دو کالای اساسی و پر مصرف، تا پایان سال هیچ کمبودی در توزیع برنج، گوشت منجمد و شکر وجود ندارد.

او افزود: گروه‌های نظارت بر بازار این استان در ماه‌های پایانی سال، نظارت‌های خود را تشدید خواهند کرد.

نصیری اضافه کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی عضو این ستاد موظفند تا با افزایش گروه‌های بازرسی از هر گونه افزایش قیمت کالا‌های اساسی، ناوگان حمل و نقل مسافربری و اصناف جلوگیری کنند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار