وزیر امور خارجه کشورمان گفت:خون شهدایی مانند سردار سلیمانی، برکاتى براى ملت هاى منطقه دارد که کمتر از حضور آنها نیست.

ظریف:به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز با حضور در سفارت عراق در جمع خبرنگاران حضور یافت.

ظریف با اشاره به شهادت نیروهای حشداشعبی در حمله پهپادی آمریکا به کاروان خودروهای این گروه  خاطرنشان کرد: به مردم بزرگ عراق این مصیبت را تسلیت عرض می کنم. به واقع خون شهداى ما پیش از این به دست داعش ریخته شده بود و امروز هم به دست شقى‌ترین آحاد عالم آمریکایى های حامى داعش ریخته شد و برادارى و همبستگى مردم عراق و ایران را براى همیشه تضمین کرد.

او با اشاره به حضور گسترده آحاد مردم در مراسم تشییع پیکر شهید سپهبد قاسم سلیمانی، افزود:حضور گسترده مردم عراق و ایران در تشیع پیکیر سردار سلیمانى یکبار دیگر نشان داد که خون این شهدا برکاتى براى ملت هاى منطقه و خطراتى براى استعمارگران دارد که کمتر از حضور آنها نیست.

رئیس دستگاه دیپلماسى تصریح کرد: خداوند این شهداى عزیز ما را، شهید ابو مهدى المهندس و همراهان او همچنین شهید عزیزم حاج قاسم سلیمانى را جوار پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین محشور بفرماید و این  توفیق را به ما بدهد که راه آنها را دنبال کنیم.

ظریف در پاسخ به اینکه برخی اعلام می‌کنند که انتقام سخت ایران و حمله به مقر نظامی نیرو‌های آمریکایی در عراق، تجاوز دوم به زمین عراق بود پاسخ شما چیست، توضیح داد:اقدام جمهوری اسلامی ایران در ارتباط بود با پایگاهی که علیه سردار سلیمانی، شهید ابو مهدی المهندس و سایر شهدای این فاجعه جنایت کارانه ایالات متحده صورت گرفته که با اطلاع دولت عراق بوده است. همانطور که دولت این کشور قبلا اعلام کرده به اطلاع نیرو‌های مسلح و دولت عراق رسیده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: ما برای تمامیت ارضی و استقلال عراق ارزش زیاد و احترام قائلیم و معتقدیم که این منطقه باید بر اساس احترام متقابل به تمامیت ارضی همه کشور‌های منطقه توسط همگان بیانجامد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار