کارشناس مسائل آمریکا گفت: پس از شهادت سردار سلیمانی خروج آمریکا از منطقه تسریع شد.

یکی از دلایل حمله به سردار سلیمانی، سنجش پاسخ و تحمل ایران بودفواد ایزدی کارشناس مسائل آمریکا در گفت و گو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به پاسخ محکم سپاه پاسداران در مقابل ترور سپهبد شهید سلیمانی؛ اظهار کرد: ایران حتما باید این اقدام را باید انجام می داد و چاره دیگری هم نداشت، زیرا یکی از دلایل حمله به سردار سلیمانی این بود که طرف آمریکایی قصد سنجش  آستانه تحمل تهران را داشت؛ همچنین در داخل آمریکا اختلاف نظرهایی مبنی بر چگونگی پاسخ دادن  ایران  در قبال واشنگتن وجود داشت.

او افزود:در صورت ندادن پاسخ مناسب به ترور شهید سپهبد سردار سلیمانی، طرف مقابل احساس می کرد که آستانه تحمل ما بالا بوده و  می تواند به کشورمان هم حمله کند.

کارشناس مسائل آمریکا ادامه داد: وقتی بعد از حمله به عین الاسد واشنگتن پاسخ تهران را دریافت کرد شاهد واکنش خاصی از سوی آنها نبودیم.

 

او عنوان کرد :نیروهای آمریکا طی چند روز گذشته در آماده باش کامل بودند اما هیچ یک از پایگاههای آنها از  توانایی ضد موشکی لازم برخوردار نبود و در نتیجه نتوانستند موشک های ایرانی را  متوقف کنند.


ایزدی تاکید کرد:آمریکا روزهای خوبی را پیش رو ندارد و ضربه ای که به آنها وارد شد، می تواند مسیر حرکت آنها را  تغییر دهد، فراموش نکنیم که محل استقرار اصلی نیروهای آمریکایی در عراق هم همین پایگاه عین الاسد بود.

 

او تصریح کرد: جالب است که بدانید چندی پیش ترامپ به عراق سفر کرده و در  پایگاه عین الاسد مستقر شده بود. به طور کلی آمریکایی ها باید منطقه را ترک کنند زیرا آنها به غیر از جرم، جنایت و دزدی چیزی دیگری برای  غرب آسیا به ارمغان نیاورده اند.

کارشناس مسائل آمریکا اظهار کرد: خون ریخته شده شهید سپهبد سلیمانی خروج آمریکایی ها از منطقه را تسریع می کند و آنها باید هم پیمانان دیگری برای  پیدا کنند.


بیشتر بخوانید: حمله موشکی سپاه پاسداران نشان‌دهنده توانمندی ایران است


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار