۲۶ میلیارد ریال غرامت سیل امسال در قالب کمک بلاعوض به کشاورزان شهرستان کیار پرداخت شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سعید داوودی نیا مدیر جهاد کشاورزی کیار گفت: ۲۶ میلیارد ریال غرامت سیل امسال در قالب کمک بلاعوض به کشاورزان این شهرستان پرداخت شد.

او با اشاره با اینکه شهرستان کیار بیشترین جذب اعتبارات در استان را داشت افزود: در خصوص سیل فروردین امسال، ۳۱۲ پرونده در سامانه سجاد ثبت و تایید نهایی شد که تا کنون ۲۶ میلیارد ریال غرامت بلاعوض و هشت میلیارد ۹۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره به خسارت دیدگان بخش کشاورزی شهرستان پرداخت شد.

داوودی نیا اضافه کرد: ۴۴ میلیارد ریال جهت بازسازی و بهسازی امور زیربنایی عمومی آسیب دیده تخصیص داده شد که در حال ثبت آمار و اطلاعات در سامانه مناقصات است.

او ادامه داد: حدود ۱۰ میلیارد ریال غرامت دیگر هم در دست بررسی و اقدامات لازم است و همچنین تسهیلات دیگری جهت امور زیربنایی و مستحدثات شیلات‌های آسیب دیده برنامه ریزی شود که به زودی این تسهیلات هم به واجدین شرایط پرداخت خواهد شد.

داوودی نیا گفت: حدود دو هزار ساعت کارکرد بیل مکانیکی و سایر دستگاه‌ها هم بلافاصله بعد از بحران جهت بهسازی نقاط آسیب دیده در اراضی کشاورزی و مزارع پرورش ماهی انجام شد و بیش از سه هزار متر انواع لوله هم بین کشاورزان توزیع گردید.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار