آرمات گفت: بازیکنان جوان می توانند در شرایط حساس کمک زیادی به تیم کنند و یکی از آن ها یلی است.

مسعود آرمات کارشناس والیبال در گفت و گو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، پس از بازی تیم‌های ملی والیبال ایران و قزاقستان درباره عملکرد ملی پوشان در این دیدار که در ست نخست با کمی پیچیدگی همراه شده بود گفت: بازی با چین تایپه و قزاقستان برای ما حکم دیدار تدارکاتی داشت، زیرا این تیم‌ها در شرایطی نیستند که برای ما مشکل‌ساز باشند. به طور مثال در بازی مقابل چین تایپه دیدیم که در امتیاز‌های اولیه دو تیم شرایط برابری داشتند، اما پس از آن بازیکنان با استفاده از تجربه و قدرت خود بازی را در دست گرفتند و توانستند برنده این مسابقه باشند.

آرمات: تیم ملی نیمکت خوبی دارد / یلی می‌تواند کمک زیادی داشته باشد/چینی‌ها از تیممان می‌ترسند

یلی می‌تواند کمک زیادی به ما کند

او افزود: مهمترین بازی ما در این گروه به رقابت با چین است، زیرا آن‌ها تیم خوبی دارند و از همه قدرتمند‌تر هستند. به نظر من ما در مرحله پایانی قرار است با تیم‌های استرالیا، کره جنوبی و یا چین روبرو شویم و رقابت‌ها و دیدار‌های اصلی ما در آنجاست، نه در مرحله مقدماتی که با چنین تیم‌هایی بازی داشتیم.

کارشناس والیبال کشورمان در پاسخ به این سوال که آیا تصور نمی‌کنید با مصدومیت محمودی و غیبت غفور در تیم ملی مقابل تیم‌های بزرگ آسیا به مشکل برخوردیم گفت: چنین تصوری ندارم، زیرا بازیکنی به نام پوریا یلی داریم که در شرایط خوبی به سر می‌برد و از جمله بازیکنان خوب تیم ملی جوانان هم بوده است و در لحظات سخت می‌تواند کمک زیادی کند، البته مصدومیت محمودی هم خیلی جدی نیست و به احتمال زیاد به بازی‌های بعدی ما می‌رسد، در مجموع معتقدم که نیمکت خوب و قوی داریم. استفاده از بازیکنان جوان چقدر در این بازی‌ها به ما کمک کرد و در همین بازی امروز مقابل قزاقستان هم با بازیکن جوان و خوبی، چون شریفی توانستیم عملکرد خوبی داشته باشیم و نتیجه خوبی هم بگیریم. تصور می‌کنم این نیمکت قابل تکیه است و ما به مشکل جدی در ادامه راه بر نمی‌خوریم.

چینی‌ها از ایران ترس دارند

آرمات در ادامه و در پاسخ به این سوال که آیا چین با توجه به تدارکات ویژه‌ای که برای این مسابقات داشته است و برای مدت‌ها لیگ را تعطیل کرده است تیمی متفاوت‌تر از قبل است یا خیر بیان داشت: صد در صد تیمی که قرار است فردا برابر آن بازی کنیم با تیمی که در تهران مقابل آن‌ها ایستادیم تفاوت زیادی دارد، چینی‌ها پس از آنکه نتوانستند در مسابقات قهرمانی آسیا نتیجه لازم را بگیرند، لوزانو که به خوبی از ایران شناخت داشت را کنار گذاشتند و با سرمربی جدید کارشان را آغاز کردند. همچنین مسابقات لیگ شان را برای مدتی تعطیل کردند و همین مسئله به آن‌ها کمک کرد تا شوکی به تیمشان وارد شود، این تیم خوبی است و در مجموع می‌تواند دیدار جذاب میان دو تیم رقم بخورد، اما نکته مهمی که وجود دارد ما آنالیزور‌های خوبی داریم که قطعاً این تیم را به خوبی آنالیز کرده‌اند و شناخت کافی از این تیم دارند، در مجموع چینی‌ها خیلی آسان برابر ما بازی نمی‌کنند و همیشه از تیم ایران می‌ترسند.

آرمات: تیم ملی نیمکت خوبی دارد / یلی می‌تواند کمک زیادی داشته باشد/چینی‌ها از تیممان می‌ترسند

مشکل عجیب و غریبی نباشد، به آسانی المپیکی می شویم 

مسعود آرمات کارشناس والیبال کشورمان در پایان و در پاسخ به این سوال که چه پیش بینی از دور پایانی مسابقات انتخابی المپیک دارد، عنوان داشت: تصور می‌کنم تیم‌های ملی استرالیا، کره جنوبی، چین و ایران تیم‌هایی هستند که در این مرحله حضور خواهند داشت، این چهار تیم شرایط متفاوتی با دیگر تیم‌ها دارند و از لحاظ سطح فنی از بقیه آسیایی‌ها بالاتر هستند، نکته مهمی وجود دارد، دیدیم که امروز استرالیا مقابل قطر بازی را واگذار کرد. این اتفاق زیاد عجیب نبود، زیرا بازی‌های اصلی آن‌ها مقابل تیم ملی کشور ما و تیم‌هایی است که نام برده شد. به طور قطع سیستم آسیا تفاوت زیادی دارد و ما هم تیمی بالاتر از آسیا هستیم، قول می‌دهم اگر مشکل خاصی پیش نیاید می‌توانیم به سادگی سهمیه المپیک را بگیریم.


بیشتر بخوانید:

تیم ملی والیبال ایران - قزاقستان / کار نه چندان دشوار بلند قامتان در گام دوم

داورزنی راهی چین شد

تیم ملی والیبال مردان ایران ۳ - قزاقستان ۰ / قزاق‌ها حریف تیم دوم ایران هم نشدند


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار