معاون پژوهشی دانشگاه رازی کرمانشاه از انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک پژوهشی بین این دانشگاه و دانشگاه قاسم الخضراء استان بابل عراق خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،فرزاد ویسی معاون پژوهشی دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به علاقمندی برخی دانشگاه‌های عراقی برای افزایش تبادلات و تعاملات علمی و پژوهشی با دانشگاه رازی، گفت : براین مبنا سفر روز گذشته (سه شنبه) معاون پژوهشی دانشگاه قاسم الخضراء عراق به کرمانشاه و بازدیدشان از دانشگاه رازی، منجربه انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک شد.

او گفت : طبق این تفاهم نامه دانشگاه رازی به دانشگاه قاسم الخضراء استان بابل عراق کمک خواهد کرد تا در چهار حوزه، رشته‌‎هایی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه راه اندازی شود.

معاون پژوهشی دانشگاه رازی کرمانشاه افزود: بیوتکنولوژی، منابع آب، علوم ورزشی و انرژی‌های نوین حوزه‌هایی هستند که رشته‌های زیرمجموعه آن با کمک دانشگاه رازی در دانشگاه الخضراء عراق راه اندازی خواهد شد.

او افزود: همچنین طبق این تفاهم نامه انجام پژوهش‌های کاربردی مشترک در حوزه ریزگردها، بحران آب و محیط زیست که چالش‌های کنونی هر دو کشور است را مورد توجه قرار می‌دهیم.

ویسی گفت: برگزاری کنفرانس‌های مشترک درحوزه‌های مورد علاقه دو طرف و نیز انتخاب اساتید مشترک برای پایان نامه‌های دکتری دانشجویان از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.

او گفت: به منظور اجرایی شدن این تفاهم نامه، یک جدول زمانی را پیوست آن کرده‌ایم تا در نشستی که سال آینده با مسئولان این دانشگاه خواهیم داشت، نتایج و دستاورد‌های این تفاهم نامه را بررسی کنیم.

معاون پژوهشی دانشگاه رازی گفت: دانشگاه رازی کرمانشاه تاکنون تفاهم نامه‌هایی را با دانشگاه‌های مختلف عراق داشته و تبادلات علمی و پژوهشی خوبی با برخی از این دانشگاه‌ها داریم.

او بابیان اینکه تفاهم نامه‌هایی که تاکنون با دانشگاه‌های عراقی منعقد شده مربوط به اقلیم عربی است، گفت: متاسفانه علیرغم اشتراکات زیادی که با دانشگاه‌های اقلیم کردستان داریم، تاکنون تفاهم نامه منجر به اجرا با دانشگاه‌های این منطقه نداشته‌ایم .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.