کارشناس مسائل بین الملل گفت: آمریکایی‌ها اکنون در شرایط بسیار دشواری قرار گرفتند و تصور دریافت پاسخ موثر و کوبنده ایران را نداشتند.

آمریکا تصور دریافت چنین پاسخ موثر، کوبنده و فوری را نداشت/منشا تروریسم و نا امنی در منطقه از ترامپ و کاخ سفید است/به زودی اروپایی‌ها وارد یک تحرک جدی علیه مهار ترامپ می شوندابوالفضل ظهره‌وند کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره انتقام سخت ایران که با حمله موشکی به مقر نیرو‌های آمریکایی در عراق کلید خورد، گفت: اقدام امروز صبح سپاه پاسداران اولین بخش از پاسخ سختی بود که نظام وعده آن را داده بود، در حقیقت  این پاسخ واجد یک سری پیام‌های جدی برای منطقه به خصوص غربی‌ها و در راس آن ایالات متحده آمریکاست.

او افزود: به نظر من محتوای پاسخ  کوبنده ایران به اقدام آمریکا از آثار این حمله به مراتب مهم‌تر است. آمریکایی‌ها اکنون در شرایط بسیار دشوار و نامتعادلی قرار گرفتند و تصور دریافت چنین پاسخ موثر، کوبنده و فوری را نداشتند.

ظهره‌وند تصریح کرد: امروز افکار عمومی آمریکا تهدید را پیش از اینکه از طرف ایران  ببیند از  سوی شخص ترامپ و کاخ سفید می‌بینند. پاسخی که ایران به آمریکا داد این بود که بدانید منشا تروریسم و نا امنی در منطقه، ایران و عراق  نیست بلکه در داخل کاخ سفید است.

کارشناس مسائل بین الملل گفت: شرایط امروز منطقه در وضعیتی قرار دارد که نه غربی‌ها آمادگی دارند و نه شرایط اجازه می‌دهد که  بخواهند برخورد سخت ادامه پیدا کند و در پی آن آمریکایی‌ها بخواهند دست به ماجراجویی بزنند.

او افزود: اکنون برای استراتژیست‌های آمریکایی و مقامات تصمیم گیر نظامی این موضوع مطرح  است که چگونه با پدیده‌هایی مانند تروریسم ترامپی برخورد و آن را مهار کنند چراکه به دلایل مختلف توپ در زمین آمریکاست.

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه پاسخی که ما با حمله به مقر نیروهای نظامی آمریکا دادیم، کاملا قانونی و مشروع بود، ادامه داد: غربی‌ها انتظار دریافت پاسخ ما را داشتند، ولی نه به این سرعت و دقت.

ظهره‌وند تصریح کرد: مکانی که ایران برای پاسخ به آمریکا انتخاب کرد، خود واجد پیام سیاسی و راه یابی لازم به آمریکا و متحدان آن است. پیش بینی می‌کنم که به زودی غربی‌ها به خصوص اروپایی‌ها وارد یک تحرک جدی شوند تا بتوانند ترامپ را مهار کنند.

کارشناس مسائل بین الملل گفت: به نظر من ترامپ باید به طور کلی با انتخابات ۲۰۲۰ خداحافظی کند.

گفتنی است؛ در نخستین ساعات امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای از حملات سنگین موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه آمریکایی عین الاسد در انتقام از ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش خبر


بیشتر بخوانید:سیلی موشکی به آمریکا در عملیات «شهید سلیمانی» / هشدار سپاه پاسداران به متحدان منطقه‌ای آمریکا 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۲۰ دی ۱۳۹۸
آمریکا و اروپاییان و ناتو در منطقه چیزی جز غارت کشورها، تفرقه اندازی بین آنها، تجزیه کشورها و فروش تسلیحات خودشان برای رونق کشورشان را دنبال نمی کنند و بایستی ملتهای منطقه بیدارتر شوند و هرچه زودتر آنها را از کشورشان بیرون کنند
آخرین اخبار