کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: جواب دندان شکن نیرو‌های مقاومت بویژه سپاه نشان داد که ایران آماده مقابله و برخورد متناسب با آمریکایی‌هاست.

انتقام خون سردار سلیمانی از استکبار جهانی، خواسته ملت مسلمان ایران بودحسین متفکر کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره انتقام سخت ایران که با حمله موشکی به مقر نیرو‌های آمریکایی در عراق کلید خورد، گفت: نیرو‌های سپاه پاسداران و ملت بزرگ ایران فرصت‌های طولانی به دنبال انتقام سخت از متجاوزان آمریکایی بودند. به علاوه به دنبال خیانت‌هایی که آمریکایی‌ها در ۲۸ مرداد، ضربه زدن در جنگ ۸ ساله ایران عراق و در نهایت سردار سپبهد شهید قاسم سلیمانی آماده بودند که ضربات سختی را بر آمریکای جنایت کار وارد کند.

او افزود: با توجه به عدم اعلام رسمی برخورد آمریکا با ایران و تجاوز غیر قانونی واشنگتن در ترور سردار سلیمانی قطعا جمهوری اسلامی ایران پاسخ کوبنده و پشیمان کننده‌ای را از خود بروز می‌داد. در واقع مقام معظم رهبری با برآورد اطلاعات درجه یکی که داشتند و با توجه به شناختی که در عملیات میدانی در عراق، سوریه، لبنان و یمن داشتند در همه این فرایند‌ها یک معضلی برای جهان اسلام می‌دیدند که آن هم آمریکا بود.

متفکر ادامه داد: آمریکا با اشتباه استراتژیکی که به دنبال ضربه وارد کردن به مقاومت مردم منطقه انجام داد و به اصطلاح خودشان به دنبال  شکستن کمر مقاومت برای امنیت اسرائیل و چپاول منابع منطقه بودند. با اقداماتی مانند شهادت  سردار سپبهد سلیمانی ستمگری خود را در منطقه ما به حد اعلا رساندند. سردار سلیمانی  از نیرو‌های برجسته اخلاق، صبور، با تدبیر، آشنا با درد محرومان منطقه، آشنا به فنون نظامی و حاضر در صحنه‌های میدانی بوده  است و مشکل اصلی برای آینده آمریکا  به حساب می آمد.

کارشناس مسائل سیاست خارجی ادامه داد: با توجه به فشار و شرایطی که آمریکا بر ایران وارد کرد، تصور نمی کرد که  با اقدامی مانند شهادت سردار سلیمانی، کشور ما اقدام جدی انجام دهد. غربی ها با ترور سردار سلیمانی ضربه اولیه خود را به ما زدن، اما جواب دندان شکن نیرو‌های مقاومت به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشان داد که ایران آماده مقابله و برخورد متناسب با آمریکایی‌ها خواهد بود.

او افزود: سردار سلیمانی یک انسان  مخلص، توانمند از خود مردم برای کمک به ملت و مقاومت منطقه بود که در مقابل تجاوزات آمریکا و اسرائیل ایستاده بودند؛ کشتن هیچ فردی در آمریکا با سردار سلیمانی برابری نمی کند،  بنابراین اولین اقدامات سپاه در شرایط مناسب‌ انجام شد.

متفکر اضافه کرد: خواسته ملت مسلمان همین بود که ایران انتقام خون سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس و شهدای همراه را از استکبار جهانی بگیرند. بدون شک این گام اول انتقام سخت ایران بود و این اقدام کافی نیست، بلکه  باید استمرار یابد و همانطور که رسما اعلام شده پایگاه‌ و نیروهای آمریکایی‌ باید از این منطقه خارج شود، چراکه این تنها مقابله به مثلی است که در قبال شهادت سردار سلیمانی و یارانش باشد.

گفتنی است؛ در نخستین ساعات دیروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای از حملات سنگین موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه آمریکایی عین الاسد در انتقام از ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش خبر داد.


بیشتر بخوانید:خروج آمریکا از منطقه انتقام اصلی برای ترور سردار سلیمانی است 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
خود خودمم
۰۷:۴۳ ۲۰ دی ۱۳۹۸
..خواسته ملت هست هست هست هست ...
بود چیه
آخرین اخبار