رئیس کارگروه سونامی در شمال غرب اقیانوس هند گفت: عملیات اجرای بزرگترین طرح بین المللی تحقیقاتی و عملیاتی مطالعات زیرساخت ساحل مکران در سواحل دریای عمان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، محمد مختاری، رئیس کارگروه سونامی در شمال غرب اقیانوس هند گفت:عملیات اجرای بزرگترین طرح بین المللی تحقیقاتی و عملیاتی مطالعات زیرساخت ساحل مکران در سواحل دریای عمان اجرا می‌شود.

مختاری افزود: این طرح از هفته آینده به مدت یک ماه در مساحت ۳۰۰ کیلومتر از محدوده خشکی و دریایی ساحل مکران با حضور گروه‌های تحقیقاتی از کشور روسیه و آلمان اجرا می‌شود.

او گفت: شناسایی ساختار زمین شناختی و گسل‌های زلزله از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.

استاندار هرمزگان نیز گفت: طرح تحقیقاتی مطالعاتی زیرساخت منطقه مکران در راستای ایمن سازی تاسیسات و زیرساخت‌های ایجاد شده است.

فریدون همتی افزود: استفاده از داده‌های این مطالعات برای همه دستگاه‌های مسئول و سرمایه گذار در ساحل مکران ضروری است.

مدیر گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری نیز در این نشست گفت: توسعه دریامحور منطقه خلیج فارس و ساحل مکران جزو موارد بسیار مهم و کلیدی و از سیاست‌های نظام است.

علی آقا محمدی افزود: طرح‌های مربوط به ماهی در قفس و اکتشافات مربوط به نفت و گاز در دریای عمان به زودی برای سرمایه گذاران در این منطقه معرفی می‌شود.

او گفت: به تدریج امکانات توسعه دریایی بین چهار استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، یزد و کرمان که منطقه اقتصاد مقاومتی در این ناحیه هستند ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.