تیم‌های ملی والیبال بانوان ایران و کره جنوبی در دومین دیدارشان در رقابت‌های انتخابی المپیک از ساعت ۱۲ به مصاف یکدیگر رفتند.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،تیم‌های ملی والیبال بانوان ایران و کره جنوبی در دومین دیدارشان در رقابت‌های انتخابی المپیک که به میزبانی تایلند در حال برگزاری است از ساعت ۱۲ به مصاف یکدیگر رفتند.  

شاگردان میترا شعبانیان که بیشتر از شاگردان جوان برای این رقابت‌ها تشکیل شده اند در گام نخستشان در این رقابت‌ها با نتیجه ۳ - ۰ مغلوب قزاقستان قدرتمند شدند، کره‌ای ها، اما در اولین بازی به مصاف اندونزی رفتند  و توانستند به آسانی برنده بازی باشند.  

تیم ملی والیبال بانوان ایران ۰ - کره جنوبی ۰ / گزارش لحظه به لحظه

ست نخست / کره جنوبی ۲۵ - ایران ۱۵

شاگردان میترا شعبانیان شروع خوبی در این مسابقه داشتند و در شرایطی که سال پر‌تر از روز گذشته بود و هواداران کره جنوبی برای تشویق تیمشان آمده بودند توانستند نخستین امتیاز را بگیرند، پس از آن هم چند سرویس خوب و دفاع مناسب در نقاط مختلف زمین باعث شد کار برای چشم بادامی‌ها سخت و مشکل شود، در ادامه، اما آن‌ها امتیاز‌های خوبی گرفتند و خیلی زود به امتیاز ۸ رسیدند تا ۲ تیم به وقت استراحت نخست بروند.  

پس از این زمان شاگردان شعبانیان نمایش بهتری داشتند و نخستین امتیاز را کسب کردند، مونا آشفته بازهم نمایش خوب و خیره کننده‌ای در این بازی داشت و در روند بازی اثر گزار بود، بانوان ایرانی در ادامه هم موفق شدند نمایش خوبی داشته باشند و اختلاف را به ۲ امتیاز برسانند، اما آبشار‌های قدرتمند از بازیکنان کره جنوبی در ادامه به کمک این تیم آمد و اختلاف خیلی زود به ۵ امتیاز رسید و باعث شد میترا شعبانیان درخواست وقت استراحت فنی داشته باشد.

نگین شیرتری در ادامه ۲ امتیاز ارزشمند برای تیم ملی کشورمان گرفت تا نتیجه ۱۳ - ۹ به سود کره جنوبی باشد، در ادامه هم امتیاز دیگری برای تیم کشورمان کشب شد تا نتیجه ۱۳ - ۱۰ شود. سرمربی کره جنوبی در ادامه و پس از کم شدن فاصله در خواست وقت استراحت فنی داشت ف وقتی که به کمک این تیم آمد و باعث شد تا فاصله بیشتر شود. چشم بادامی‌ها در ادامه با ضربات قدرتی خیلی آسان به امتیاز ۱۶ رسیدند تا ۲ تیم به وقت استراحت فنی بروند.

پس از این وقت هم امتیاز برای تیم ملی کره جنوبی بود. اشتباه مونا آشفته در ادامه فاصله را بیشتر کرد و پس از آن هم دریافت‌های نه چندان خوب فاصله ۲ تیم را به ۱۰ امتیاز رساند. کره ای‌ها در ادامه به روند خوبشان ادامه دادندوهمین مسئله در زمانی که نتیجه ۲۱ - ۱۱ به سود سود کره جنوبی بود سرمربی ایران را مرتبه‌ای دیگر وادار به درخواست وقت استراحت فنی کرد.

ضربات قدرتی کره ای‌ها در ادامه کار را بسیار مشکل کرد، با این حال بانوان ایرانی ۲ امتیاز خوب دیگر گرفتند و پس از آن هم دفاع خوب از آن‌ها امتیاز ۱۴ را برای تیم ملی کشورمان در پی داشت. هانیه محتشمیان هم سرویس خوب و زیبایی زد که درون زمین کره جنوبی نشست، اما اشتباه در سویس دوم باعث شد تا ست نخست ۲۵ - ۱۵ به سود کره جنوبی به پایان برسد.

تیم ملی والیبال بانوان ایران ۰ - کره جنوبی ۳ / دومین شکست شاگردان شعبانیان در تایلند

ست دوم / کره جنوبی ۲۵ - ایران ۹ 

نخستین امتیاز در این ست برای تیم ملی کره جنوبی به دست آمد. چشم بادامی‌ها حملات خوبی انجام می‌دادند و با استفاده از اشتباهات بازیکنان ایرانی فاصله را خیلی آسان به ۳ امتیاز رسادند. روند خوب کره ای‌ها در ادامه هم وجود داشت، آن‌ها بر خلاف دقایقی از ست نخست به خوبی سرویس می‌زدند و حملات خوبی هم ترتیب می‌دادند همین کار را به سود آن‌ها کرد و خیلی زود به امتیاز ۸ رسیدند.

بانوان ایرانی در ادامه چند امتیاز ارزشمند گرفتند تا فاصله کمتر شود، اما بازی سرعتی و با دقت کره ای‌ها در بازی و همچنین استفاده از نقاط خالی کار را بسیار سخت کرده بود و دفاع ایران را با مشکلات جدی رو به رو کرده بود.فاصله در این ست بسیار زیاد شد و کره جنوبی با نتیجه ۱۹ - ۶ از تیم ملی کشورمان پیش افتاد. بانوان ایرانی در ادامه کار هماند ست قبلی درخشش خوبی داشتند و فاصله را با کسب ۲ امتیاز دیگر کمتر کردند.میترا شعبانیان در ادامه درخواست وقت استراحت فنی داشت، این زمان هم نتوانست به تیم ملی کشورمان کمک چندانی داشته باشد و بازهم همه چیز به سود کره ای‌ها بود.

تیم ملی والیبال بانوان ایران ۰ - کره جنوبی ۳ / دومین شکست شاگردان شعبانیان در تایلند

ست سوم / کره جنوبی ۲۵ - ایران ۱۹ 

ست سوم با رالی جذاب آغاز شد، رالی که بار‌ها باعث گردش توپ شد و در نهایت امتیاز آن به تیم ملی والیبال بانوان کشورمان رسید، مونا آشفته با دفاع روی تور عالی خود به این رالی طولانی پایان داد تا نخستین امتیاز ست سوم برای ایران باشد. کره جنوبی در ادامه ۲ امتیاز گرفت، اما نگین شیر تری بازهم کار را به تساوی رساند. سپس بازی کاملا پایپای و برابر دنبال شد، اما کره ای‌های باتجربه بازهم به امتیاز‌های خوبی رسیدند و فاصله ایجاد کردند.

تیم ملی کره جنوبی در ادامه نتوانست آن طور که باید و شاید امتیاز بگیرد واختلاف ۲ تیم خیلی زود به یک امتیاز رسید و ۲ تیم در حالی که بازی با نتیجه ۸ - ۷ به سود کره جنوبی جریان داشت به وقت استراحت فنی نخست رفتند. پس از این زمان هم شاگردان میترا شعبانیان به روند خوبشان ادامه دادند و توانستند امتیاز‌های بیشتری بگیرند، البته ضربات قدرتی و بازی سرعتی کره ای‌ها فاصله میان ۲ تیم را بیشتر از قبل کرد و همیت باعث شد تا آن‌ها خیلی زود در این مسابقه به امتیاز ۱۶ برسند تا ۲ تیم به وقت استراحت فنی دوم بروند.

 درخشش باتزیکنان ایرانی مقابل یکی از قدرتمند‌ترین‌های آسیا فاصله را کمتر کرد و به ۲ امتیاز رساند، اما در ادامه کره ای‌ها چند امتیاز دیگر هم گرفتند و در نهایت موفق شدند با نتیجه ۲۵ - ۱۹ برنده ست سوم مسابقه باشد.

با این حساب شاگردان شعبانیان دومین شکستشان در رقابت‌های انتخابی المپیک که به میزبانی تالیند در حال برگزاری است را تجربه کردند.

تیم ملی والیبال بانوان ایران ۰ - کره جنوبی ۳ / دومین شکست شاگردان شعبانیان در تایلند

آمار نهایی این دیدار به شرح زیر است: 

تیم ملی والیبال بانوان ایران ۰ - کره جنوبی ۳ / دومین شکست شاگردان شعبانیان در تایلند


بیشتر بخوانید: تیم ملی والیبال بانوان ایران ۰ - قزاقستان ۳/ شکست شاگردان شعبانیان در گام نخست


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار