۹۰ درصد غرامت کشاورزان خسارت دیده استان در سال زراعی ۹۷-۹۸ تعیین تکلیف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، غنچه مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان گفت: ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان غرامت بیمه به خسارت دیدگان تعیین تکلیف شد و در حساب بیمه‌ای کشاورزان قرار گرفت.

او افزود: کشاورزان با ورود به سامانه بیمه‌ای می‌توانند از مبلغ غرامت تعیین شده خسارات خود مطلع و غرامت تعیین شده را نقدی برداشت و یا تهاتر انجام دهند.

غنچه ادامه داد: ۱۷ میلیارد تومان غرامت مربوط به محصولات باغی و یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان مربوط به محصولات زراعی است.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان همچنین اظهار کرد: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هم مربوط به دام و مبالغ ناچیزی مربوط به تنه درخت و منابع طبیعی است.

او با اشاره به اینکه  تعداد پرونده تشکیل داده شده در خسارات سال زراعی گذشته را ۲۸ هزارمورد اعلام کرد. تصریح کرد: طوفان، سرما و یخبندان، باران بی موقع زمان تلقیح، و گرمازدگی زمان تلقیح از مهمترین عوامل خسارتی سال زراعی ۹۷-۹۸ است.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان با اشاره به اینکه بیشترین سطح بیمه‌ای محصولات باغی در استان مربوط به پسته و زرشک است گفت: بیشترین مبالغ پرداخت شده به محصول پسته، زرشک، زعفران و گندم تخصیص یافته است.

او افزود: در بخش باغی و زراعی ۲۷ محصول برای دریافت غرامت‌ها تعیین شده است.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار