رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: آمریکایی‌ها باید بدانند که امروز امنیت و منافع آن‌ها در سرتاسر منطقه با شرایط خطرناکی مواجه است.


مسئولیت عواقب ترور سردار سلیمانی بر عهده دولت آمریکا است/  ایران هرگز به دنبال ناامنی در منطقه نیستبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،   حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی  رئیس جمهوری اسلامی ایران شامگاه سه‌شنبه در تماس تلفنی «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه با وی، با بیان اینکه امروز ملت ایران به خاطر جنایت آمریکا در غمی بزرگ قرار دارد، گفت: آمریکایی‌ها با ترور سپهبد سلیمانی یک اشتباه راهبردی بزرگ مرتکب شدند.

 رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نقش مهم و تعیین کننده شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در تأمین امنیت منطقه و مبارزه با تروریسم، گفت: او حق بزرگی بر گردن ملت‌های منطقه و حتی مردم اروپا در مبارزه با داعش دارد و اگر اقدامات او علیه داعش نبود، امروز خطرات بزرگی اروپا را تهدید می‌کرد.

رئیس جمهور اظهار امیدواری کرد تا همه کشور‌هایی که خواهان صلح و امنیت پایدار در جهان هستند در برابر این جنایت و اقدام تروریستی مواضع قاطعی اتخاذ کنند.

روحانی با بیان اینکه اهداف آمریکا از این اقدام تروریستی بی تردید محقق نشده و نتیجه‌ای معکوس برای آن‌ها خواهد داشت، افزود: بعد از این جنایت شاهد اتحاد و همبستگی ملت ایران بیش از هر زمان دیگر بودیم و همچنین ملت ایران و عراق بیش از پیش به هم نزدیک شده اند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه که شهید سپهبد سلیمانی به دعوت دولت عراق و برای ملاقات با نخست وزیر این کشور به بغداد سفر کرده بود، گفت: این اقدام آمریکا نقض حاکمیت عراق، اهانت به دولت و ملت این کشور و جنایتی بزرگ و نابخشودنی علیه ملت ایران بوده است.

روحانی با اشاره به مطالبه مردم ایران برای پاسخ به آمریکا، خاطرنشان کرد: مسئولیت عواقب این ترور و پیامد‌های آن بر عهده دولت آمریکا است.

رئیس جمهور با اشاره به تأسف و تأثر آزادی خواهان و مسلمانان جهان در شهادت سپهبد سلیمانی و تظاهرات عظیم آنان در بسیاری از کشور‌ها و حتی برخی شهر‌های اروپایی، افزود: آمریکایی‌ها باید بدانند که امروز امنیت و منافع آن‌ها در سرتاسر منطقه با شرایط خطرناکی مواجه است و نمی‌توانند از عواقب این جنایت بزرگ مصون بمانند.

روحانی با تاکید بر اینکه امنیت منطقه راهبرد اصلی ایران است، گفت: هدف سردار سلیمانی برقراری امنیت و ثبات پایدار در منطقه بود و او قهرمان مبارزه با تروریسم به شمار می‌رود.

رئیس جمهور با اشاره به تصمیم مهم پارلمان عراق در واکنش به اقدام تروریستی آمریکا، گفت: معتقدیم امنیت منطقه تنها توسط کشور‌های منطقه تامین می‌شود؛ هیچ کس از تنش در منطقه سودی نمی‌برد و بی ثباتی در این منطقه می‌تواند برای کل جهان خطرناک باشد.

روحانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگز به دنبال جنگ و ناامنی در منطقه نیست، اما نسبت به دفاع از حقوق و حاکمیت خود تردید نمی‌کند.

رئیس جمهور با تاکید بر مقاومت ملت ایران در ۲۰ ماه گذشته، تصریح کرد: در این مدت ایران به تعهدات خود پای بند بوده و آنچه در ۵ گام اخیر برداشته شده در چارچوب برجام بوده است؛ این در حالی است که طرف مقابل به تعهداتش عمل نکرده و این باعث عدم توازن در برجام شده است.

 روحانی افزود: هر زمانی که طرف‌های مقابل به تعهدات خود عمل کنند، گام‌های برداشته شده از سوی ایران قابل بازگشت خواهد بود.

امانوئل مکرون نیز در این تماس تلفنی با بیان اینکه درک میکنم در چه شرایط تلخ و غم انگیزی با شما گفتگو می‌کنم، گفت: همه ما بسیار نگران صلح و ثبات در منطقه هستیم و اتفاقاتی که صورت گرفته می‌تواند باعث افزایش تنش و تشنج غیر قابل جبران شود.

رئیس جمهور فرانسه با اشاره به تعهد همیشگی آن کشور برای برقراری صلح و ثبات، از حوادث اخیر ابراز تاسف نموده و آمادگی خود را برای کمک به کاهش تنش‌ها اعلام کرد.

مکرون با اشاره به اهمیت برجام، گفت: فرانسه به تلاش‌های خود برای حفظ این توافق مهم بین المللی ادامه خواهد داد و از ایران نیز انتظار دارد که در همین جهت حرکت کند.

مکرون گفت: همه ما از حوادث اخیر متاسف و بسیار نگران صلح و ثبات در منطقه هستیم. فرانسه به تلاش‌های خود برای حفظ برجام ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۱۷ دی ۱۳۹۸
مرگ بر فرانسه مرگ بر انگلیس مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل
Switzerland
سید فروزان
۲۲:۵۴ ۱۷ دی ۱۳۹۸
آقای روحانی ، تهدیدها و توهین‌های این مرد را فراموش نکردهایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۱۷ دی ۱۳۹۸
هیچ غلطی نمیکنن این اروپایی ها .برن همشون بمیرن خود این اروپایی ها از آمریکاهم بدتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۱۷ دی ۱۳۹۸
نمیدونم آقای روحانی چه علاقه عجیبی دارد که با این مکرون صحبت کند؟!!! مکرون اگر بیل زن بود وضعیت فرانسه به این روز نمی افتاد!! اگر این وقتی که برای صحبت با مکرون می گذارد در زمان زنده بودن حاج قاسم با او مشورت می کرد الان وضعیت کشور خیلی بهتر بود!!
Iran (Islamic Republic of)
حمید رضا
۲۲:۳۰ ۱۷ دی ۱۳۹۸
باید به این فرانسوی حالی کنید چقدر خویشتن داری این امریکایی های تروریست بار اولشون نیست که ترور و تخریب و اشوب به پا می کنن از کوتای 28 مرداد بگیر تا هواپیما ما بر روی خلیج همیشگی فارس تا بوجود اوردن داعش و حالا هم ترور سردار رشید اسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۱۷ دی ۱۳۹۸
اگر وقتی که صهیونیست ها فرماندهان حزب الله یا فرماندهان سپاه را ترور می کردند پاسخ دندان شکن می دادید امروز شاهد این جنایت نمی بودید.
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد عظیما
۲۲:۲۹ ۱۷ دی ۱۳۹۸
لطفا اطلاع رسانی کنید پخش نبرد خلیج فارس دو از شبکه امید چهار شنبه ساعت 22:30
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۱۷ دی ۱۳۹۸
ملموس ترین ثمره برجام را دیدیم . دستمریزاد
Iran (Islamic Republic of)
محمدجعفری
۲۲:۱۳ ۱۷ دی ۱۳۹۸
باسلام
شما رو بخدا قسم، به تزویر غرب و اروپا توجهی نکنید.
چه لزومی داره برای شرکای آمریکا توضیح بدیم، اینها حتی حاضر نیستن اقدام جنایتکارانه آمریکا رو محکوم کنن.
شهادت سردار سلیمانی حجت رو تمام کرد در ایستادگی بی قید وشرط ومقابله باغرب
United States of America
ناشناس
۲۲:۰۱ ۱۷ دی ۱۳۹۸
آمریکا، انگلیس،فرانسه،آلمان ،اسرائیل، عربستان و ........با هم توی یه آخور میخورن.
-
ali
۲۱:۵۸ ۱۷ دی ۱۳۹۸
کدوم برجام آقای مکرون مگر شما شعارهای ملت ایران در راهپیمایی وداع با سردار را نشنیدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۱۷ دی ۱۳۹۸
این فرانسه بی شرم یکی ازکثیف ترین وسیاه ترین تاریخ روداره ازجنایت تا استعمار وبیشمار
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۳۸ ۱۷ دی ۱۳۹۸
مکرون هم دروغگویی بیش نیست به اینا اعتماد نکنید به بز می گویند بدو به گرگ میگن بگیرش همین الان دارن طرفداری از آمریکا می کنند
مرگ بر آمریکا مرگ بر اسراییل درود بر شهید سردار سلیمانی درود بر شهید ابو مهدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۱۷ دی ۱۳۹۸
فرانسه غلط کرده انتقام سخت مطالبه اصلی مردمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۱۷ دی ۱۳۹۸
فقط تاسف یعنی سردار ما اینقدر ارزش داشت اقای روحانی سعی کنید در جواب دادنتان قاطع باشید از قدرتها نترس مردم ایران پشت رهبر وسپاه هستن هنوزهم اقای روحانی به مذاکره با امریکاه خوشبین هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۱۷ دی ۱۳۹۸
ماانتقام میخواهیم اگرمی ترسیدبریدکنارماخودمان انتقام حاج قاسم سلیمانی میگیریم سفت ومحکم باشیدازاین اروپاهایی اعتمادنیست خویشتنداری برای خودشون نگاه دارن فرانسه خودش به خاطریه سربازبه یکی ازکشورهای افریقایی حمل کردپس ماخون باخون جنگ باجنگ مااماده ایم
Iran (Islamic Republic of)
bm
۲۰:۴۹ ۱۷ دی ۱۳۹۸
انتقام سخت ...زندگیم را بفروشم شخصا انتقام خواهم گرفت...

مدیر لطفا چاپش کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۱۷ دی ۱۳۹۸
به خدا قسم اگه بخوان با این ها سازش یا مذاکره کنند باید از روی نعش من رد شن
یا لثارات الحسین
Iran (Islamic Republic of)
سرو
۲۰:۴۴ ۱۷ دی ۱۳۹۸
قدم اول انتقام محاکمه سخت تمام نفوذی های بدنه نظام
الله اکبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۱۷ دی ۱۳۹۸
فرانسه درخیانت به مردم ایران ودشمنی بامردم ایران روی آمریکاوانگلیس راسفیدکرده وگوی سبقت راازآنهاربوده دولتمردان دیگه به فرانسه ومکرون امیدنبندندحتی مردم فرانسه هم مکرون راشیطان بزرگ می دانندشمابه چه دل خوش کرده اید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۱۷ دی ۱۳۹۸
مرگ بر منافقین کافر
حتی در هر لباسی
Iran (Islamic Republic of)
از امروزقاسم
۲۰:۳۷ ۱۷ دی ۱۳۹۸
رهبر عزیز من فدایی اشک هاتان به خدا آگه لب تر کنید کا خ سیاه را کاخ سرخ میکنم بر سر تراپ شراب خوار عزیزم سردار رفتن ولی دعا ش پشت همراه شماس عزیزم و شاگردانش هستند
آخرین اخبار